رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی نسبت به کلاهبرداری از صاحبخانه‌ها و مستاجران به بهانه ثبت آنلاین و رایگان قرارداد اجاره منزل هشدار داد.

 سرهنگ قدرت الوانی گفت: با توجه به برنامه دولت برای ثبت‌ رایگان قرارداد اجاره منزل افراد بدون مراجعه به بنگاه‌ها و به ‌صورت آنلاین در سامانه ملی املاک و اسکان کشور همچنین تعداد زیاد مستاجران و صاحبخانه‌ها، این موضوع مجرمان سایبری را به تکاپو انداخته است تا از این افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی به بهانه ثبت‌ قرارداد اجاره منزل بدون مراجعه به بنگاه‌ها و به‌ صورت آنلاین و قرار دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها، از مستاجران و صاحبخانه‌ها می‌خواهند برای ثبت‌ قرارداد اجاره منزلشان وارد لینک جعلی موجود در این آگهی‌ها شوند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: مجرمان در ادامه به بهانه پرداخت هزینه، افراد را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

وی به هموطنانی که قصد دارند قرارداد اجاره منزل خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند، توصیه کرد: اخبار مربوطه را از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور پیگیری کنند و به آگهی‌های تبلیغاتی که از طرف مجرمان سایبری و با انگیزه خالی‌ کردن حساب ‌بانکی افراد انتشار می‌یابد، توجه نشود.

سرهنگ الوانی افزود: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور