استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بازدید کرد و در یکی از مزارع زعفران حضور یافت.

حمید ملانوری با هدف رصد شرایط موجود، آشنایی با ظرفیت‌های تحقیقاتی این مرکز و بررسی راه‌های توسعه خدمات به کشاورزان در این مرکز حضور پیدا کرد.

وی در نخستین گفت و گوهایش بعد از انتصاب به سمت استانداری خراسان جنوبی، محصولات استراتژیک را قابلیت‌هایی برشمرد که در صورت توجه می‌توانند در توسعه استان نقش‌آفرینی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران در این بازدید حضور داشتند.

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی یک سازمان ویژه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شهرستان خوسف است که سال ۱۳۸۲ و با هدف پژوهش و تحقیق بر روی محصولات کشاورزی و دامی استان تاسیس شد.

تدوین اطلس ذخایر ژنتیکی محصولات باغی، معرفی ژنوتیپ‌های برتر گل محمدی براساس عملکرد مطلوب گل، احداث اولین باغ الگویی متراکم پیوندی عناب در کشور، بررسی اثر مقادیر آب آبیاری در دو روش آبیاری قطره‌ای و شیاری بر عملکرد هندوانه از مهمترین دستاوردهای پژوهشگران این مرکز تحقیقاتی است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در یکی از مزارع زعفران جنب این مجموعه حضور یافت و روند کاشت، داشت و برداشت این محصول راهبردی خراسان جنوبی را از نزدیک بررسی کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: ۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار از مزارع استان زیر کشت زعفران است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰ تن زعفران از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

غلامرضا قوسی افزود: تولید زعفران نسبت به سال گذشته سه و نیم درصد افزایش دارد.

زرشک، عناب و زعفران از محصولات شاخص و راهبردی خراسان جنوبی محسوب می‌شوند و این استان قطب کشاورزی و دامپروری است.