مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از فعال بودن ۱۵۷ میلیون دلار سرمایه در حوزه سرمایه گذاری استان خبر داد.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: ۱۵۷ میلیون دلار سرمایه گذاری فعال در استان در ۱۵ طرح داریم که از این تعداد ۹۰ میلیون دلار برای  ۴ طرح در حال ساخت است.

او افزود: این سرمایه گذاری‌ها در زمینه‌های تولید الیاف شیشه، کیسه یک لایه پلی اتیلن، برش انواع سنگ گرانیتی و  کنسانتره سنگ آهن است.

ذاکریان بیان کرد: در رده بندی سهم کشور‌ها در تعداد طرح ها‌ی مصوب در خراسان جنوبی چین رتبه اول با ۹ طرح، ترکیه رتبه دوم با ۷ طرح و افغانستان با ۳ طرح مصوب رتبه سوم را دارد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی از ۹۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در خرداد امسال رسیده که رشد ۲۷ درصدی دارد.

او میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در استان را از ۸۶ میلیون دلار در ابتدای دولت به ۹۷ میلیون دلار در حال حاضر عنوان کرد و افزود: این میزان ۱۱ درصد رشد داشته است.

اشرفی با اشاره به اینکه طرح‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی از ۱۳ طرح به ۲۶ طرح در حال حاضر رسیده که رشد ۱۰۰ درصدی دارد بیان کرد: همچنین تعداد طرح‌های فعال و دارای سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده از ۱۲ طرح به ۱۴ طرح رسیده که ۱۶ درصد رشد داشته است.

 


قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری باید همه دستگاه‌های متولی با همدلی و همراهی نسبت به جذب سرمایه‌گذاران اقدام کنند.

او افزود: نباید در استان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جواب منفی بدهیم و آنان را دلسرد کنیم.

قناعت گفت: کمیته‌های زیر مجموعه مرکز سرمایه‌گذاری استان در نشست‌های موردی مشکلات سرمایه گذاران را حل کنند و در این زمینه با تمام توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

استاندار تحریم ها، رقابت بین استان‌های برخوردار و‌کم برخودار و نگاه بسته و محدود مدیران داخل را سه مانع ایجاد سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: باید با هماهنگی و تلاش بیشتر سرمایه‌گذاران خوبی را در استان جذب کنیم.

قناعت از کسب رتبه دوم اشتغال کشور از سوی خراسان جنوبی خبرداد و گفت: پرچم خراسان جنوبی در حوزه اقتصادی و جذب سرمایه گذار در پایتخت بالاست.

استاندار گفت: ارتباط نزدیک‌تر و مستمر دستگاه‌ها با مرکز خدمات سرمایه گذاری و به روز رسانی اطلاعات مطابق با درخواست‌های تهران در زمینه تسهیل شرایط برای جذب سرمایه گذار مورد انتظار است.

او از مسئولان مربوطه خواست در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با هماهنگی بین دستگاه‌ها در داخل استان، سرمایه گذاران را جذب و مشکلات سرمایه گذاری را پیگیری و رفع کنند.

اختصاص اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های استان برای طراحی فرصت‌های سرمایه گذاری استان، تأمین و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی، شهرک‌های کشاورزی و منطقه ویژه اقتصادی و همچنین تدوین مطالعات امکان سنجی (FS) طرح‌های اولویت دار استان از جمله مصوبات این جلسه بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور