فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس خراسان جنوبی در سه ماه نخست سال جاری، ۲۲ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ۳۰ باند حمل و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است.

سردار مجید شجاع روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در این رابطه ۴۶۳ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف و هزار و ۶۲۷ نفر نیز دستگیر شدند.

وی بیان کرد: کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۱ درصد رشد داشته و این نشان دهنده تلاش‌های هدفمند پلیس در برخورد با سرباندهای قاچاق مواد مخدر و خرده فروشان مواد افیونی است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: سال گذشته نیز ۵۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد و پنج هزار و ۶۴۲ نفر دستگیر شدند که در این رابطه ۷۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و یک هزار و ۲۹۱ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف شد.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: این روز فرصتی مغتنم برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب‌های ویرانگر مواد مخدر و ارایه راهکارهای کارساز در پیکار بی‌امان و همه‌جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است.

سردار شجاع گفت: فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت و امکانات موجود، گام‌های موثری در فرایند مبارزه با مواد مخدر برداشته است و با تقدیم ۱۰۴ شهید گرانقدر در راه مبارزه با مواد مخدر با قاطعیت در برابر سوداگران مرگ ایستادگی کرده است.

وی توزیع مواد مخدر و تلاش برای سهولت دسترسی جوانان به این ماده در سطح جامعه را یکی از توطئه‌های بزرگ دشمنان در عصر حاضر برشمرد و تاکید کرد: فرهنگ‌سازی مناسب در پیشگیری از مبتلا شدن افراد جامعه و سقوط آنان در دام اعتیاد بسیار موثر و مفید است.

وی افزود: آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه یکی از اولویت‌های کاری پلیس است که با توجه به شیوع و گستردگی ویروس منحوس کرونا در سطح جامعه رویکرد کارشناسان نیروی انتظامی استان بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی مبتنی بر آموزش در فضای سایبری است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: مواد مخدر یکی از معضلات مهم اجتماعی است که توسط باندهای بزرگ مواد مخدر و مافیای جهانی با هدف آلوده کردن جوانان و سست کردن بنیان خانواده ها در جوامع بشری هدایت می‌شود.

وی گفت: مافیای مواد مخدر به سمت قاچاق مواد مخدر روانگردان و صنعتی تغییر رویه داده به طوری که کشفیات مواد مخدر صنعتی در سه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته است و تنها با هوشیاری خانواده‌ها و کنترل فرزندان می‌توان جلوی توسعه مصرف این گونه از مواد مخدر ایستادگی کرد.

سردار شجاع اظهار داشت: در کنار اقدامات پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ بحث فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی همواره بایستی در دستور کار همه ادارات و نهادهای دولتی به ویژه ادارات متولی فرهنگ و آموزش جامعه، همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و اداره تبلیغات اسلامی قرار گیرد و همه دستگاه‌ها در بستر یک عزم همگانی، در راستای مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند.

وی تلاش در مسیر تامین آرامش فردی و اجتماعی مردم را توفیقی ارزشمند و الهی برای کارکنان پلیس خراسان جنوبی دانست و افزود: پلیس همواره با تمام توان و در چارچوب قانون، برخورد با مجرمان و اخلالگران نظم و امنیت عمومی را در دستور کار خود قرار داده است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

همزمان با فرارسیدن ۲۶ ژوئن (ششم تیر امسال) روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، در تقویم رسمی کشور ۳۱ خرداد تا ششم تیر هفته مبارزه با مواد مخدر نام گرفته است.