رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۲ محدوده معدنی این استان از طریق مزایده عمومی به سرمایه‌گذاران جدید واگذار می‌شود.

عباس جرجانی روز شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: ۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف در استان خراسان جنوبی از طریق مزایده به متقاضیان دارای شرایط لازم واگذار می‌شود و این مزایده از روز پنجشنبه یازدهم دی آغاز شد که تا ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه ۳۰ دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: این محدوده‌ها شامل مواد معدنی گچ، سنگ تزئینی، آهن، پلی متال، خاک صنعتی، مس و مرمریت است که از طریق مزایده عمومی به سرمایه‌گذاران جدید واگذار می‌شود.

دبیر شورای معادن استان خراسان جنوبی تاکید کرد: شرکت‌کنندگان در مزایده باید دارای گواهی صلاحیت توان فنی و مالی لازم برای انجام فعالیت‌های معدنی باشند.

وی گفت: سرمایه‌گذاران باید برای ثبت‌نام در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت به نشانی www.setadiran.ir مراجعه کنند.

جرجانی بر لزوم مطالعه دقیق شرایط و اطلاعات مزایده از سوی متقاضیان تاکید و بیان کرد: تمامی شرایط و مراحل شرکت در مزایده، فرم‌های مربوطه و اطلاعات اولیه مورد نیاز متقاضیان در پورتال سازمان صمت خراسان جنوبی به نشانی www.khs.mimt.gov.ir و کانال سروش سازمان به نشانی sapp.ir/skimto۹۷ بارگذاری شده است.

وی افزود: انجام مزایده‌های معدنی و آزادسازی معادن و به دنبال آن ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در معادن و صنایع معدنی همچنین تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی راکد و غیرفعال در سال جهش تولید از جمله اولویت‌های مهم سازمان صمت استان است.

خراسان جنوبی با وجود ذخایر غنی زغالسنگ، کک و آهن، منیزیت، بنتونیت، کرومیت، مرمریت، آندالوزیت، بازالت، پتاس، مس و طلا، خاک‌های صنعتی و شکل‌گیری چرخه فولاد، در حوزه ذخیره رتبه هفتم کشور و در معادن فعال و اشتغال مرتبط رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، ۵۰ نوع آن در خراسان جنوبی وجود دارد.