اعضای ستاد اقامه نماز جمعه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی دیدار و پیرامون اشتراکات دو نهاد در زمینه های فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
علی فرخنده در این دیدار اظهار کرد: انقلاب اسلامی نعمتی است که ثمرات بسیاری را به ارمغان آورده از جمله آن عملی شدن شعار استقلال، آزادی در قالب جمهوری اسلامی بوده است.
وی با اشاره به این که مسئولین با توجه به جایگاهی که دارند دارای بار مسئولیتی و دینی در مقابل مردم هستند، اظهار کرد: این مسئولیت بر عهده مسئولین ستاد اقامه نماز جمعه به طریق اولی، با توجه به وظایف فرهنگی که دارند نمایانگر است.
فرخنده با توجه به هدف اصلی که شاکله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می باشد، عنوان کرد: فرهنگ عمومی با توجه به شرایط روز نیازمند اصلاح می باشد، با همین هدف سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را تدوین کردیم که دارای اصولی مشتمل بر: توجه به عدالت فرهنگی، توجه به مردمی سازی امور، امیدآفرینی، وحدت آفرینی، جذب حداکثری، دفع حداقلی، هم افزایی دستگاه های فرهنگی و خلاقیت و نوآوری در این عرصه در سه قالب گفتمان سازی، هدفمند سازی و سودمند سازی  خواهد بود.
وی با اشاره به این که برای اجرای اهداف فرهنگی کشور که مطابق نقشه مهندسی تدوین شده، باید به فرهنگ استان توجه داشت گفت: برای این امر می‌بایست با بومی‌سازی  رویدادها از ظرفیت‌های داخلی استان و فرهیختگان و هنرمندان بومی استفاده کرده تا در ضمن اصلاح طرزفکر فرهنگی جامعه در راستای ایجاد و تقویت هویت ایرانی اسلامی گام های مثبت برداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی، برگزاری دوره های جهاد تبیین، رویدادهای زیست عفیفانه و سازماندهی جشن های مردمی و عروسی ها از جمله اقدامات فرهنگی این اداره کل می باشد.
وی افزود “توجه به فرهنگ کار و تولید”، “پایداری خانواده با دو موضوع زیست عفیفانه و جمعیت”، “پرهیز از اسراف و تجمل گرایی”، “انسجام اجتماعی”، “اعتماد به نفس ملی” و “ارتقاء کمی و کیفی تولید و مصرف کالاهای فرهنگی بومی” از جمله محورهای فرهنگی سال جاری استان می باشد که با کمک ظرفیت تأثیرگذار تریبون های نماز جمعه در راستای تبیین آن می توان شاهد اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ عمومی مردم باشیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور