۹۱ نفر از آغاز امسال تاکنون در تصادفات جاده‌ای استان خراسان جنوبی فوت کرده اند که بیشترین تلفات با آمار ۲۵ متوفی در جاده طبس بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در نشست بررسی وضعیت راه های استان و خدمات رسانی به آنها که عصر سه شنبه به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در ۲ روز گذشته ۹ نفر بر اثر تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست دادند که ۶ نفر مربوط به حوادث محور طبس – یزد بوده است.

سرهنگ علیرضا رضایی با اشاره به حادثه خیز بودن کریدور غربی خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از تعطیلات نوروز بیشترین حوادث در محور طبس – یزد بوده که روشنایی کنار جاده و استراحتگاه برای استقرار پلیس ندارد.

وی به نبود سامانه های هوشمند در این محور اشاره کرد و گفت: اگرچه دوربین هایی نصب شده اما به دلیل مشکل برق و زیرساخت مخابرات فعال نیست.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی افزود: نیروی پلیس به علت گرمای شدید هوا بیش از یک ساعت نمی تواند کنار این جاده مستقر شود لذا راه اندازی سامانه های هوشمند الزامی است.

وی ساخت باند دوم را از دیگر ضروریات در جاده های استان عنوان کرد و گفت: برخی استراحتگاه ها و آب انبارهای موجود در جاده ها نیز غیرقابل بهره برداری است که نیاز به توجه دارد.

سرهنگ رضایی بیان کرد: اگر ایمن سازی لازم در محورهای پرتردد استان انجام شود قطعاً رانندگان نیز برای توقف استقبال می کنند.

وی با انتقاد از جانمایی اشتباه برخی مجتمع های رفاهی گفت: بیشتر این مجتمع ها در ورودی یا داخل شهر واقع شده در صورتی که باید بین راه به مسافران خدمات ارایه کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح تابستان ایجاد ایستگاه های بین راهی موقت نیز در هیچکدام از محورهای اصلی انجام نشده است.

رضایی افزایش تلفات و کمبود امکانات را به خصوص در محور بیرجند – نهبندان – زاهدان را یادآور شد و گفت: ۳۰ کیلومتری شهرها نیز نیازمند توجه ویژه است و باید حداقل ۵ تا ۱۰ کیلومتری ورودی شهرها ایمن سازی شود.

وی ایمن سازی دهانه پل ها و ایجاد شیب شیرانی را هم لازم دانست و افزود: با توجه به اینکه ۵۴ درصد حوادث رانندگی از نوع واژگونی است توجه به این نکات ضروری به نظر می رسد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی همچنین از اختصاص سه دستگاه خودروی کنترل نامحسوس به پلیس راه استان خبر داد و گفت: تقیت ناوگان خودرویی پلیس راه نیز در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در مجموع حوادث تابستان امسال کاهش داشته اما نیاز است اقداماتی در راستای مهار تصادفات انجام شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله