مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد در استان با بدهی ۴۵ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان آزاد شدند.

غلامرضا حسین‌پور افزود: از این تعداد ۷۱ زندانی بدهی مالی، ۴۳ زندانی بدهی مهریه، سه زندانی بدهی دیه و هفت زندانی بدهی نفقه داشتند که با کمک ستاد دیه استان آزاد شند.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد استان، ۱۲۲ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند و ۶۲ نفر از زندان بیرجند، ۲۲ نفر از زندان فردوس، ۱۱ نفر زندان طبس، ۲۱ نفر زندان قاین و هشت نفر از زندان نهبندان آزاد شدند.

حسین‌پور مجموع بدهی این زندانیان را ۴۵ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این زندانیان با ۱۸ میلیارد و ۱۰۷ میلیون تومان گذشت و رضایت شاکی، ۷۰۱ میلیون تومان آورده زندانی، ۲۰ میلیارد و ۹۳۴ میلیون تومان اعسار، یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان کمک ستاد دیه استان، یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان کمک ستاد دیه کشور  و ۵۰ میلیون تومان کمک کمیته امداد و ۸۶۶ میلیون تومان کمک بنیاد مستضعفان آزاد شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان مجموع تسهیلات پرداختی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان از ابتدای امسال بوده است که این تسهیلات با نرخ چهار درصد پرداخت شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ زندانی جرائم غیرعمد در آستانه تحویل سال آزاد شدند، اضافه کرد: بدهی این زندانیان ۷۱۸ میلیون تومان بود که با گذشت شاکیان، اعسار و تسهیلات ستاد دیه استان آزاد شدند.

حسین‌پور با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۸ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۴۰ نفر بدهی مالی، ۳۵ نفر مهریه و سه نفر بدهی دیه دارند که در مجموع ۱۹ میلیارد تومان این زندانیان بدهی دارند.

وی عنوان کرد: هم اکنون زندانی با بدهی مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان در زندان‌های استان نداریم.