#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف این نهاد در استان ایجاد شده است.

محمد عرب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه توانمندسازی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری به کمیته امداد است افزود: بر اساس نیازسنجی که توسط مددکاران انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار خدمت در حوزه مسکن نیازمندان انجام شده که شامل ساخت، مرمت، گازکشی و ساخت حمام و سرویس بهداشتی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای تسهیلات بدون کارمزد از ابتدای سال ۱۱ هزار وام قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال، درمان، معیشت، عمران و فرهنگی پرداخت شده است.

عرب با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های مردمی، بخشی از خدمات به ۱۴۷ مرکز نیکوکاری برون سپاری شده است افزود: ۱۵ هزار پرونده مددجویان بالای ۷۰ سال به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

وی گفت: با نوعدوستی و انسجام مردم خراسان جنوبی فرزند یتیم و محسنین بدون حامی در استان نداریم و در حوزه حمایت سلامت برای جلوگیری از حضور مددجویان سامانه امداد هوشمند و کارآمد با ظرفیت ۲۷ کارگروه اطلاعاتی فعال شده که تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال جاری با توزیع وسایل سرمایشی و گرمایشی صف نیاز شکسته شد و در خراسان جنوبی نوعروسی در صف جهیزیه نداریم.

وی گفت: در حوزه سلامت و درمان سه هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج و پنج هزار و ۵۰۰ مادر و کودکی که دچار سوء تغذیه هستند مورد حمایت قرار گرفتند.

عرب یادآور شد: از ابتدای سال جاری طرح ۳۱۳ در امداد اجرایی شد که در این طرح از توان روحانیون در رشد اعتقادی جامعه هدف استفاده می‌شود.

وی در ادامه از تهیه و توزیع ۷۴۳ تبلت دانش آموزی در استان خبر داد و افزود: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خدمات مشاوره‌ای و اجتماعی توسط کارشناسان کمیته امداد برای جامعه هدف انجام می‌شود.