#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

امام جمعه موقت بیرجند گفت: طی ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت شده که مقاومت کمتر از مذاکره برای کشور هزینه دارد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) افزود: جبهه بزرگ مقاومت ریشه در کربلا دارد و دشمنان هم به این موضوع اعتراف دارند که عشق به شهادت در مسیر حق، ریشه در کربلا دارد و اسلام را شکست‌ناپذیر کرده است.

وی گفت: این سوال مطرح می‌شود که مقاومت در اسلام اساس و پایه بوده یا مذاکرات و آیا مذاکره با دشمنان قسم‌خورده که ۴۳ سال برای نابودی انقلاب و نظام ما تلاش می‌کنند هزینه کمتری دارد یا مقاومت؟

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: آنچه در تاریخ انقلاب می‌بینیم، هزینه‌های مقاومت قطعا کمتر بوده چون دستور اسلام و دارای مبانی است.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم بر استقامت گفت: خداوند در سوره‌های شورا و هود، پیامبر اکرم (ص) و امت اسلام را به مقاومت دعوت کرده که باید اهل استقامت باشند و برای پیشرفت و حفظ اسلام مقاومت کنند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ۴۳ سال مقاومت در ایران اسلامی ما را به ظرفیت بزرگی در دنیا رسانده است افزود: نقش فرماندهان و رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری جبهه مقاومت و توسعه آن با ایجاد حشدالشعبی در عراق و در سوریه با پایان دادن به جریان داعش، در لبنان همراهی و هم‌پیمانی با حزب الله و در فلسطین مظلوم برای نجات مسلمانان بی‌بدیل بوده است.

وی گفت: زمینه آزادی قدس، تلاش برای هماهنگی گروه‌های جهادی در فلسطین و جریانات یمن نیز افتخار عالم اسلام است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمنان هم مدام کار می‌کنند لذا هشت سال دفاع مقدس برای ایران و جنگ‌ها و پیروزی‌ها در لبنان و غزه نتیجه مقاومت بوده است.

وی عنوان کرد: ۲۰ سال آمریکا در افغانستان بود اما با نکبت و خواری این کشور را رها کردند، در یمن هم دیده می‌شود که عربستان با متحدانش چقدر به این کشور هجمه می‌آورد ولی با مقاومت مردم مواجه شده‌اند.

حجت الاسلام نوفرستی ترور ۱۷ هزار شهید در ایران و بسیاری از رهبران شعیه در جهان را نمونه‌ای از ظلم ستمگران برشمرد و گفت: مقاومت است که به ما قدرت می‌بخشد و این عزت را مدیون شهدا و تفکر مقاومت هستیم.

وی با بیان اینکه درخصوص مذاکره یک تکلیف دیپلماسی متوجه دولت است که کار با عزت دنبال می‌شود افزود: کسانی که قبله‌شان آمریکا و غرب بوده این روزها وقتی زمینه ارتباط با برخی کشورها مطرح می‌شود فریاد استقلال سر می‌دهند که باید به آنان گفت اگر حقیقت برای شما آشکار است تا قبل از دولت سیزدهم چرا فریاد نمی‌زدید و سکوت می‌کردید؟

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: حتی در رسانه‌ها هیچ وقت ندیدیم و نمی‌بینیم که این افراد در مقابل آمریکا و غرب فریاد استقلال سر دهند.

وی گفت: اکنون با هماهنگی بین قوای سه‌گانه امور کشور با جدیت و هوشیارانه دنبال می‌شود و امید است که با راهنمایی و هدایت‌های مقام معظم رهبری آینده روشنی پیش‌رو قرار گیرد و در برخی موارد جزئی هم کشور از این وضعیت نجات یابد.