نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آخرین علاج برای مقابله با قانون‌شکنی باید در اولین قدم انجام شود، گفت: رفتارهای خارج از چارچوب قانون تنها یک اشتباه شخصی نیست که با تذکر لسانی رفع شود، بلکه برنامه استکباری و جبهه تهاجمی برای ترور افکار جوانان است.

آیت الله سید علیرضا عبادی  در شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: نظام هستی بر اساس قانون است و بخواهیم یا نخواهیم و بدانیم یا ندانیم ما تحت قانون قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در نظام‌های قراردادی هم قانون آن را سرپا نگه‌می‌دارد و هر شهروندی در هر جامعه‌ای که زندگی می‌کند زیر چتر قانون از مزایای فراوان و متعددی بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه مایه تأسف است که برخی شهروندان از مزایای قوانین استفاده کنند ولی در عین حال بگویند که فلان قانون را قبول نداشته و به آن عمل نمی‌کنیم، گفت: وقتی ما از مزایای قانون در جامعه استفاده می‌کنیم در کنار آن باید به بایدها و نبایدهای این قوانین نیز توجه داشته باشیم.

آیت الله عبادی در ادامه بیان کرد: صدها هزار نفر در کشور در بخش امنیت تلاش شبانه‌روزی برای آرامش و رفاه خانواده‌ها و آحاد جامعه دارند.

برنامه استکباری برای تغییر فکر و ایجاد مفاسد مداوم  در جامعه

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: بخشی از این رفتارهای خارج از چارچوب قانون تنها یک اشتباه شخصی نیست که با تذکر لسانی قابل رفع باشد، بلکه یک برنامه استکباری و جبهه تهاجمی برای ترور و تغییر فکر و ایجاد مفاسد متعدد و مداوم برای جامعه و افکار جوانان است.

وی با بیان اینکه آخرین علاج برای مقابله با قانون‌شکنی باید در اولین قدم انجام شود تا دیگری جرأت قانون‌شکنی پیدا نکند، افزود: ما باید در راهی حرکت کنیم که شهدا شجاعانه برای ما باز کردند و از بیان شفاف دستورات دینی ترسی نداشته باشیم.

نباید نسبت به قانون‌شکنی‌ها کوتاه بیایم

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دشمن با القائات کاذب برای جامعه ما جوسازی می‌کنند، عنوان کرد: اگر ما درست، قاطع و به موقع عمل کنیم آنها خفه‌ می‌شوند. آمریکا و اروپا در حال اضمحلال و فروپاشی است و پیروزی‌ها به نفع جبهه اسلام و انقلاب در حال رقم خوردن است بنابراین نباید نسبت به قانون‌شکنی برخی افراد کوتاه بیایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه مقابله با مفاسد اجتماعی و بی‌حجابی در صورت کم و ناقص بودن قوانین باید آن را اصلاح کنیم. اما اینکه از ما از دور نگاه کنیم که برخی افراد با اسلام و خون شهدا بازی می‌کنند و ما فقط جلسه می‌گیریم کفایت نمی‌کند و این ظلم به خود مردم است چون فرزندان آنان فاسد می‌شوند.

وی در ادامه افزود: باید در راستای مقابله با سموم فکری که وارد اندیشه فرزندان و جوانان ما می‌کنند تدبیری اندیشیده شود.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دشمن با تزریق روزانه ۱۷ هزار دروغ در ایام اغتشاشات و شایعه‌پراکنی در ذهن جوانان ما شبهه وارد می‌کند، افزود: ولی ما هنوز نتوانستیم واقعیت‌ها و مسائل واضح را برای فرزندان خود تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه با ترویج فساد و فحشاء در جامعه اراده‌ها برای دفاع از کشور ضعیف می‌شود، گفت: دشمن و استکبار جهانی با مهندسی تبلیغات، فریب و ترویج دروغ کار خود را پیش می‌برد.

مهندسی خوب دشمن در صحنه‌های کاذب تبلیغات و مسائل اجتماعی

وی بر چاره‌اندیشی و ارائه راهکار قانونی برای مقابله با این توطئه دشمن برای فاسد کردن جوانان کشور تأکید کرد و افزود: امروز ما در بهتری شرایط هستیم و در جبهه‌های مختلف پیش می‌رویم اما در صحنه‌های کاذب تبلیغات و مسائل اجتماعی دشمن مهندسی می‌کند که مقام معظم رهبری فرمودند در دل خود به مهندسی خوب دشمن «آفرین» گفتم چرا که همه چیز را در جای خود و به اندازه فراهم کرد.

امام جمعه بیرجند در پایان از مسئولان خراسان جنوبی درخواست کرد در این زمینه تصمیم جانانه‌ای بگیرند که برای کل کشور بتواند موثر باشد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور