مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ کیلومتر از باند دوم محور بیرجند – نهبندان با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در دست ساخت است.

میرمحمد مودی افزود: کل مسیر بیرجند – نهبندان ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون ۱۰۰ کیلومتر آن به صورت کامل دوبانده‌ شده‌ است.

وی اعتبار مورد نیاز بری تکمیل این مسیر را ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت تخصیص به موقع این اعتبار، پیش‌بینی می‌شود ساخت باند دوم مسیر بیرجند – نهبندان در سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: قطعه بیرجند به سربیشه از نقاط پرترافیک و پرحادثه بود که اواخر سال گذشته ۱۰ کیلومتر باقیمانده آن تکمیل شد و کل فاصله بیرجند تا سربیشه دوبانده شده و زیر بار ترافیک رفته است.

وی بیان کرد: در مسیر شوسف – نهبندان هم یک قطعه تکمیل شده و حدود ۱۱ کیلومتر دیگر باقی مانده است که پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد و به زودی آسفالت آن انجام خواهد شد.

مودی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت راه و شهرسازی در اواخر سال گذشته مجوز تنها قطعه باقیمانده محور شوسف – سربیشه به طول ۲۲ کیلومتر اخذ و مطالعات آن انجام شد که عملیات اجرایی آن با اعتبار اولیه حدود پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال در هفته دولت امسال آغاز شد.

وی بیان کرد: هفته دولت امسال عملیات اجرایی ۸۴ کیلومتر از باندهای دوم راه در سطح استان به ارزش ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز و ۴۴ کیلومتر باند دوم راه با اعتبار هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۵۵۵ کیلومتر پروژه احداث باند دوم راه در خراسان جنوبی در حال اجراست.

وی از ساخت ۱۵۰ کیلومتر راه دوبانده در خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: امسال هم ساخت ۱۲۰ کیلومتر باند دوم راه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال هدفگذاری شده که بخشی از آن تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

جاده بیرجند – نهبندان که هنوز نیمی از آن دوطرفه است، استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان را به هم متصل می‌کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور