اولین رویداد ملی کمپینگ و کاروانینگ خراسان جنوبی روز سه‌شنبه با شرکت ۶۰ خودرو از سراسر کشور آغاز شد.

خودروهای کمپینگ و کاروانینگ همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در فصل گردشگری خراسان جنوبی گرد هم آمدند و قرار است در سه شهرستان خوسف، بیرجند و درمیان حضور یابند.

بیش از ۶۰ دستگاه خودرو کمپر و کاروان با تجهیزات مخصوص سفر و طبیعت تا پایان هفته جاری مسیرهای مورد نظر را طی می‌کنند و معرفی این نوع وسیله‌های نقلیه به عنوان بخشی از ظرفیت و زیرساخت گردشگری از اهداف برگزاری اولین رویداد ملی کمپینگ و کاروانینگ در خراسان جنوبی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: اولین رویداد ملی کمپینگ و کاروانینگ خراسان جنوبی با شرکت ۶۰ خودرو از سراسر کشور در شهرستان خوسف آغاز شد.

هادی شاهوردی افزود: ۱۶۰ نفر در این گروه ملی حضور دارند و پس از دیدن مکان‌های گردشگری خوسف عازم شهر بیرجند خواهند شد.

ی گفت: مردم مرکز استان می‌توانند امروز از ساعت ۱۲ تا ۲۱ در بوستان کاجستان بیرجند از این خودروها دیدن کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری رژه خودرویی در شهر بیرجند و استقرار در کاجستان از برنامه‌های روز چهارشنبه است.

وی گفت: همچنین بازدید از روستای جهانی خراشاد و روستای هدف گردشگری ماخونیک در روز پنجشنبه، بازدید از روستای فورگ و مزارع زرشک در روز جمعه از دیگر برنامه‌های این رویداد ملی است.

شاهوردی افزود: رونق گردشگری و معرفی جاذبه‌های خراسان جنوبی، توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در استان، معرفی این نوع وسیله‌های نقلیه به عنوان بخشی از ظرفیت و زیرساخت گردشگری، توسعه سفرهای مسوولانه و ایمن همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری این رویداد است.

وی با اشاره به اینکه پاییز فصل گردشگری خراسان جنوبی تعیین شده است گفت: در فصل گردشگری برنامه‌های متنوع را به منظور معرفی هرچه بهتر استان خواهیم داشت و حمایت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این مسیر، گام موثری در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری استان خواهد بود.

استان خراسان جنوبی با بیش از هزار اثر تاریخی و طبیعی ملی و ۶ اثر ثبت جهانی دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری در فصول مختلف سال است.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور