#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسیناسیون کرونا برای افرادی که نوبت آنها فرا رسیده در تاسوعا و عاشورا ادامه دارد و نباید شهروندان برای تزریق واکسن در مراکز مربوطه تجمع کنند.

غلامرضا شریف زادهافزود: روز قبل شاهد تجمع عده زیادی از شهروندان در مراکز واکسیناسیون کرونا بودیم چون عده‌ای خارج از نوبت نیز مراجعه کرده بودند.

وی ادامه داد: به افرادی که خارج از نوبت مراجعه کنند واکسن تزریق نمی‌شود بنابراین شهروندان هر زمانیکه پیامک دریافت کردند باید برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در مرکز استان سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون در دو شیفت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و عصر از ساعت چهار تا هشت شب فعال است.

وی عنوان کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز روزهای تعطیل حداقل باید یک مرکز واکسیناسیون فعال باشد و هر مرکز بر اساس تعداد جایگاهی که برای تزریق واکسن دارد، نوبت دهی را انجام دهد.

شریف زاده با بیان اینکه تاکنون ۳۰ درصد جامعه هدف بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۷۳ هزار نفر نوبت اول و بیش از ۳۹ هزار نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: انجام واکسیناسیون در خراسان جنوبی نسبت به برخی استان‌ها جلوتر است و گروه سنی متولدین ۱۳۶۰ و قبل از آن نیز مشمول ثبت نام شده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: هنوز سامانه salamat.gov.ir برای ثبت نام این گروه باز نشده که مشکل کشوری است و بعد از باز شدن بلافاصله این افراد می‌توانند  برای تزریق واکسن کرونا ثبت‌نام‌ کنند تا بعد از دریافت پیامک نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام شود.

شریف زاده بیان کرد: در مناطق روستایی شرایط متفاوت است و نیاز به ثبت‌نام در سامانه نیست، بهورزان روستاها بر اساس شرایط سنی با افراد تماس می‌گیرند تا واکسیناسیون آنها انجام شود.