#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: با جذب تسهیلات تولید و کارآفرینی بالغ بر ۴۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد و ۳۸۰۰ فرصت شغلی موجود نیز تثبیت خواهد شد.
چهارمین نشست شواری هماهنگی مدیران واحد های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان در سال جاری در دفتر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در این نشست با بیان اینکه نشست‌های شورای هماهنگی فرصت بسیار مغتنمی در راستای بررسی و حل مسائل و مشکلات اقتصادی در استان است، اظهارکرد: هماهنگی و انتظام بخشی هرچه بیشتر در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان، ایجاد هم افزایی، تشریک مساعی و تقویت نقش واحدهای تابعه وزارت متبوع در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های استان از جمله اهداف تشکیل این شورا است.
مرتضی ذاکریان اخذ گزارش آماری و عملکردی واحدهای تابعه، تبادل افکار و تجربیات، ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات و بخشنامه‌های ابلاغی، طرح موضوعات اساسی از جمله حمایت از سرمایه‌گذاری، بهبود محیط کسب و کار، اقتصاد مقاومتی، اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و رفع موانع تولید را از دیگر اهداف این شورا اعلام کرد.
وی با بیان اینکه هماهنگی و وحدت رویه در راستای اجرا و عملیاتی کردن سند راهبردی وزارت اقتصاد در استان، بررسی و تبادل نظر و هماهنگی در خصوص برنامه‌ها، فعالیت‌ها و مشکلات واحدهای تابعه‌، شناسایی ظرفیت فنی و اجرایی واحدها، آسیب شناسی قوانین و مقررات حوزه فعالیت وزارت و ارائه پیشنهادات اصلاحی از وظایف این شورا است، تصریح کرد: با هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان باید با همت، تلاش و برنامه‌ریزی دقیق در راستای رفع موانع تولید و همچنین بررسی روند مشکلات اقتصادی در استان گام برداریم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به گزارش عملکردی بیان کرد: درآمدهای مصوب برای استان در سال جاری ۱۷۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۹۵ درصد آن را درآمدهای مالیاتی شامل می شود.
وی اعتبارات مصوب هزینه ای استان را در سال جاری ۳۳۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۲۱ درصد این اعتبار تا کنون تخصیص یافته است.
وی با اشاره مشکل کمبود نیروی انسانی در استان عنوان کرد: ۴۰ درصد چارت سازمانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خالی است.
وی به تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و بیان داشت: این تسهیلات در راستای ایجاد و افزایش تولید، اشتغال و کارآفرینی و ارتقای رشد اقتصادی استان پیش بینی شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: از محل این تسهیلات تا کنون دو هزار و ۳۱۴ طرح در بخش های مختلف اقتصادی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی افزود با جذب تسهیلات تولید و اشتغال بالغ بر ۴۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد و ۳۸۰۰ فرصت شغلی موجود نیز تثبیت خواهد شد.
به گفته وی میزان طرح های مصوب در سه ماهه نخست سال جاری ۴ برابر و رقم تسهلات مصوب نیز ۷۷ درصد رشد داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهارکرد: دستگاه های تابعه وزارت نقش و تاثیرگذاری ویژه در شاخص های استان و توسعه یافتگی و کاهش نرخ بیکاری دارند.
جواد اشرفی بر افزایش بیش از پیش تعاملات بین دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد تاکید کرد و افزود: آمادگی پیگیری موضوعات و مسائل مطرح شده این شورا را در مرکز داریم.
وی تاکید کرد: برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی در استان باید به دنبال ایجاد جذابیت ها باشیم.
همچنین در این نشست مدیران دستگاه‌های تابعه به ارائه گزارش عملکرد حوزه کاری خود پرداختند و مسائل و موضوعات مهم دستگاه‌های تابعه مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.