معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای برگزاری یادواره‌های شهدا در سال جاری برنامه‌های مدون و مستمر تدارک دیده شده و یکی از اهداف برگزاری یادواره‌ها، بهره‌برداری مطلوب از این فرصت برای تحقق اصل جهاد تبیین است.

 سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی گرامیداشت پنجمین سالگرد شهید مرتضی بصیری‌پور افزود: هدف از برگزاری یادواره‌ها علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا این است که از چنین ظرفیتی در موضوعات مختلف استفاده کنیم.

وی جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری را یکی از این موضوعات برشمرد و گفت: باید با جهاد تبیین موضوعات مختلف را به سمع و نظر مردم برسانیم و روز به روز در این حوزه ایده‌های خوبی برای نظام اسلامی داشته باشیم زیرا به یاری خداوند، انقلاب و نظام ما در دنیا الگو قرار گرفته و می‌درخشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی در صحنه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همچنین امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهداست و چنانچه امروز در مراودات و دیپلماسی بین‌المللی حرفی برای گفتن داریم حاصل جانفشانی شهدا بوده است.

وی آغاز سال جدید و پایان آن با ماه رمضان را مایه خیر و برکت برای کشورهای اسلامی به‌ ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اگر رهنمودهای امامین انقلاب و جانفشانی شهدا نبود امروز وضعیت ما مانند کشورهایی بود که هر روز توسط استعمارگران چپاول می‌شوند و در معرض ناامنی قرار دارند.

طالبی افزود: چنانچه مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم در سوریه و یمن نبود، الان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید در داخل مرزهای کشور با دشمنان درگیر بودیم و جدا از جایگاهی که اسلام، قرآن و ائمه اطهار (ع) برای شهدا قائل هستند، امنیت و آسایشی که امروز در زندگی و کار خود داریم به برکت خون شهداست.

وی ضمن عذرخواهی از خانواده‌های معظم شهدا به جهت کم کاری‌های صورت گرفته در زمینه تکریم جایگاه شهیدان گفت: همه ما در برابر شهدا مسئولیم و اگر امروز لحظه‌ای از راه شهدا غفلت کنیم و منحرف شویم قطعا خسارت‌های بزرگی نصیب ما خواهد شد در دنیا و آخرت هم باید پاسخگو باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: لذا هرگونه اقدام و فعالیتی در زمینه زنده نگهداشتن یاد و خاطره، روش و منش شهدا انجام دهیم، کم است و نمی‌توانیم ذره‌ای از حق شهدا که بر گردن ماست را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: اگر در راه شهدا گام برداریم و خدمت کنیم، بهره و برکات بزرگی نصیب انقلاب و زندگی شخصی ما خواهد شد لذا از همراهی‌ها و همسویی‌ همگان در این مسیر قدردانی می‌کنیم.

طالبی با تاکید بر اینکه در راه شهدا نه تنها به عنوان یک تکلیف بلکه باید با جان و دل خدمت کنیم گفت: دستگاه‌های متولی برگزاری یادواره شهدا با تشکیل جلسات کمیته‌ها برنامه‌ریزی کنند تا برنامه‌های پرمحتوا را در این زمینه شاهد باشیم.

در این جلسه مقرر شد محتواهای مربوط به زندگینامه، تصاویر، خاطرات و سایر آثار با مضمون شهید “مرتضی بصیری‌پور” برای بهره‌برداری همه شهروندان در پیام‌رسان ایتا به نشانی http://eitaa.com/shahidbasiripour_official بارگذاری شود.

شهید مرتضی بصیری‌پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی است که بیستم فروردین سال ۱۳۹۷ در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

همچنین روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد: پیرو مصوبات جلسات برگزار شده در استانداری درخصوص برگزاری پنجمین سالگرد شهادت مرتضی بصیری‌پور و هماهنگی دستگاه‌های دخیل در برگزاری مراسم شهید با دبیرخانه دائمی سالگرد شهادت این شهید والامقام، کانال رسمی سالگرد شهید مرتضی بصیری‌پور راه‌اندازی شد.

تصاویر، خاطرات و سایر آثار مربوط به شهید بصیری‌پور و آثار هنرمندان برای بهره‌برداری در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و در این اطلاعیه از تمامی دستگاه‌های استان خواسته شد جلسات و اقداماتی که در راستای سالگرد شهید بصیری‌پور انجام می‌دهند را برای اطلاع عموم و بارگذاری در کانال به آیدی @jamande۰۸ ارسال کنند.