مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به نبود محدودیت‌ها، مجموع تردد خودروهای شخصی در جاده‌های استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

اسدالله جلال‌زاده  با اشاره به آماده‌باش همه جانبه نیروهای راهداری در نوروز ۱۴۰۰، افزود: طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۷ فروردین سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه، بیش از ۸۴۰ هزار تردد به وسیله ۸۰ تردد شمار فعال در محورهای اصلی و شریانی استان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: ۲۵ درصد از این تعداد را تردد ناوگان باری و حمل و نقل کالا به خود اختصاص داده و مجموع تردد ورودی و خروجی استان در این زمان بیش از ۱۷۱ هزار مورد بوده است.

جلال زاده با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع کرونا و همزمانی با تعطیلات نوروزی، هموطنان از سفرهای غیرضروری به صورت جدی خودداری کنند، ادامه داد: در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر، تمام شرکت‌های مسافربری برون شهری استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و سوار نمودن ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی اظهار داشت: اکیپ‌های راهداری به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مشغول به خدمت‌رسانی در ۲۴ ایستگاه تعیین شده در ورودی و خروجی شهرهای استان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان، گشت‌های نظارت راهداری و ترابری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این مدت در کنار ستاد پیشگیری از کرونا برای حفظ سلامت هموطنان مشغول فعالیت هستند.

جلال‌زاده گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا کلیه مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان طبق پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی و گندزدایی و نظارت مستمر از طریق کمیته ویژه نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی روزانه  ۱۷۲ نفر راهدار در قالب ۵۸ اکیپ و گشت راهداری با ۲۱۲ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در حال آماده باش و خدمت‌رسانی در تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان هستند.

جلال‌زاده با اشاره به اینکه به منظور ارتقای سطح ایمنی جاده‌های استان، خط کشی جاده‌ها و همچنین نصب استوانه‌های ترافیکی، تعمیر و مرمت آسفالت و نصب گاردریل جاده‌ها انجام شد، اضافه کرد: همچنین تقاطع‌های خطرساز و نقاط مه‌گیر از روشنایی لازم برخوردار و آشکارسازی و اجرای رامبل در قوس‌ها و نقاط حادثه‌خیز از دیگر خدمات راهداری است.

وی تصریح کرد: تعداد ۳۱ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و نمازخانه توسط تیم نظارتی اداره کل بصورت مستمر مورد بازدید و ارزیابی جهت رفع ایرادات و مشکلات قرار گرفت و این مجتمع‌ها در کنار ایستگاه‌های موقت احداث شده نقش موثری در خدمات ‌رسانی به هم‌وطنان دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رانندگان و مسافران نوروزی خواست که با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها تردد کنند و با  ارتباط‌گیری با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها مطلع شوند.

جلال‌زاه در خصوص اکیپ‌های امداد خودرو مستقر در جاده‌های استان هم گفت: امداد خودرو با حضور پر رنگ‌تر در محورها برای امدادرسانی در ساعات نیمه شب هم آماده خدمات‌رسانی است و تمام اکیپ‌ها به قطعات و ابزارآلات و تجهیزات امدادی مورد نیاز مجهز شدند.