.

دکتر  محمدمهدی مروج‌الشریعه، امروز(۳۰ اردیبهشت)، در شورای استانی اقامه نماز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خدمات آستان قدس رضوی، ظرفیت بزرگی در استان است که باید حداکثر بهره‌مندی را این ظرفیت ببریم.

وی افزود: آستان قدس رضوی در زمینه نمازخانه‌های بین‌راهی، خدمات چند منظوره‌ای ارائه می‌دهد که از زیباترین کارهای صورت گرفته در سطح کشور است .

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: وجود مساجد بانشاط و سرزنده و همچنین ائمه جماعت بانشاط، زمینه‌ساز جذب جوانان به مساجد است و باید برای جذب جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود .

مروج‌الشریعه با بیان اینکه باید از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های بخش خصوصی در زمینه ساماندهی و احداث نمازهانه‌های بین راهی بهره برد، تصریح کرد: اگر از ظرفیت مشارکت مردم کمک گرفتیم دیگر نیاز نیست از مبادی دولتی پیگیر این امر باشیم .

وی با بیان اینکه باید جلسات کاربردی در کمیته تخصصی شورای اقامه نماز استان برگزار شود،  اظهار کرد: در بحث نماز در سکوها و نمازخانه‌های بین‌راهی علاوه بر مسائل زیرساختی باید به مباحث نرم‌افزاری نیز توجه شود .

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نباید زمانی که مسافر به سکوهای نماز برای اقامه نماز می‌رسد، مشکل برقراری ارتباط داشته باشد، افزود: باید مشکل برقراری ارتباط در این نمازخانه‌های بین راهی و سکوهای نماز نیز برطرف شود.

بهره گیری از ظرفیت    فرمانداران شهرستان‌ها برای ساماندهی   نمازخانه‌های بین راهی

مروج‌الشریعه با بیان اینکه چگونگی ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی از منظر تولی‌گری و طبقه بندی قابل بحث است، تصریح کرد: باید از ظرفیت فرمانداران شهرستان‌ها برای ساماندهی و احداث نمازخانه‌های بین راهی به کار گرفته شود.

وی اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نباید تنها به کمک‌های زیرساختی بپردازد، بلکه باید در راستای اشاعه فرهنگ وقف در زمینه تولی‌گری و برپا نگه‌داشتن نمازخانه‌های بین راهی تلاش کند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نظافت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی نیازمند نظارت و کنترل است، افزود: سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی نیز جای بحث دارد و باید تعیین تکلیف شود؛ بنابراین اداره حمل و نقل و راهداری و فرمانداران باید نقشه مناسبی را برای این امر اتخاذ کنند.

مروج‌الشریعه با اشاره به اینکه مساجد، پایگاه محفوظ نگه‌داشتن مسلمانان است، خاطرنشان کرد: این مسائل باید در کمیته تخصصی شورای اقامه نماز استان با مداومت رصد شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله