رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ناپایداری‌ جوی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود و تا پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.

جواد نخعی افزود: با تقویت ناپایداری‌های جوی در نقاط سردسیر و کوهستانی عمده بارش‌ها به‌صورت برف و تشکیل مه در اغلب نقاط به‌ویژه نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته مود و زهان با چهار میلیمتر، ایستگاه کفاز سربیشه با سه میلیمتر، مختاران، بیرجند، خوسف و حاجی‌آباد با حدود یک میلیمتر و در ایستگاه‌های آبیز، اسدیه و علی‌آباد زارعین هم کمتر از یک میلیمتر باران ثبت شد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: دمای هوا از فردا (چهارشنبه) کاهش می‌یابد به طوری که صبح جمعه سرما و یخبندان تشدید می‌شود و شهروندان، کشاورزان و دامداران تمهیدات لازم را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته شهر قاین با حداقل دمای سه درجه سلسیوس زیر صفر سردترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقطه استان بود و در این مدت تغییرات دمایی در مرکز استان بین منفی یک و ۱۷ درجه به ثبت رسید.

بنابر اعلام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر، نیروهای عملیاتی هلال‌ احمر در سطح پایگاه‌ها و مراکز امدادی ۹ استان به دنبال هشدار هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارشی آماده‌باش هستند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور