#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۱۰ ورودی استان در پنج شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به طور شبانه‌‎روزی کنترل می‌شود.

محمدرحیم شهریاری روز جمعه از تشدید نظارت‌ها در ورودی و خروجی‌های استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: با مشارکت جمعیت هلال احمر ۱۰ ورودی استان در شهرستان‌های طبس، فردوس، زیرکوه، قاینات و نهبندان به صورت شبانه‌روزی کنترل می‌شود.

وی اظهار داشت: مسیرهای یزد – طبس واقع در مسجد شکر، کرمان – دیهوک واقع در دیگ رستم، بردسکن – عشق آباد واقع در روستای تپه طاق و مسیر اصفهان به طبس تحت کنترل است.

وی مسیرهای گناباد و بجستان – فردوس واقع در پلیس راه باغستان، مسیر خواف – زیرکوه سه راهی کریزان در زیرکوه و مسیر گناباد – قاین واقع در شهر خضری و خواف – قاین واقع در روستای اسفشاد را از دیگر مکان‌های تحت کنترل عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در نهبندان هم مسیرهای زابل – نهبندان و زاهدان – نهبندان سلامت افراد کنترل و پایش می‌شود.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح ۸۴ نیروی داوطلب هلال احمر در قالب ۴۲ تیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، پلیس و دیگر دستگاه‌ها، سلامت مسافران ورودی به استان را به صورت شبانه‌روزی پایش می‌کنند.

شهریاری گفت: ماندن مردم در خانه و رعایت مسائل بهداشتی بهترین روش برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در جامعه است.

استاندار خراسان جنوبی هم امروز (جمعه) در نشست با رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و روسای بیمارستان‌ها از استقرار نیروهای کنترل شرایط در ورودی و خروجی شهرهای استان خبر داد و گفت: کنترل دمای بدن و شرایط مسافران در ورودی و خروجی شهرها، مهمترین هدف از استقرار این افراد است. افراد مشکوک با کنترل کامل برای بستری و شروع درمان به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

محمدصادق معتمدیان تعیین ۹ گلوگاه خاص برای توقف اتوبوس‌ها در محورهای استان را از مهمترین اقدامات در راستای محدودیت ترددها برشمرد و بیان کرد: اتوبوس‌های در حال گذر از محورهای استان، برای نماز و استراحت فقط اجازه توقف در این ۹ مجتمع بین راهی را دارند.

وی گفت: اتوبوس‌های درگذر، اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند و به محض ترک هر مجتمع، فضا بلافاصله ضد عفونی و گندزدایی می‌شود.

موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در روز جمعه بدون تغییر ماند و همان ۷۸ نفر دیروز است.

این بیماری تاکنون ۶ فوتی در خراسان جنوبی داشته است و ۹ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان درگیر با کرونا شدند.