مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال و در مرحله نخست ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان راه‌اندازی شده است که به ۱۴ هزار و ۲۷۰ مددجو مستمری بگیر خدمات ارایه می‌دهد.

علی عرب نژاد افزود: یکی از اهداف مهم تاسیس مراکز مثبت زندگی سهولت دسترسی مددجویان و کاهش ترددهای غیرضروری به ادارات شهرستان است.

وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی در محلات مختلف راه‌اندازی می‌شود اظهار داشت: یکی از کارکردهای مراکز مثبت زندگی با توجه به استقرار در محلات، شناخت فعالان و معتمدین ساکن در هر منطقه و استفاده از گروه‌های محلی بوده که موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش عادلانه خدمات سازمان بهزیستی به جامعه هدف می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پایه تاسیس مراکز مثبت زندگی نزدیکی مرکز به محل زندگی مددجو و کاهش ترددهای غیرضروری است لذا سازمان بهزیستی کشور در راستای اجرای بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، الگوی تاسیس مراکز غیر دولتی تحت عنوان مراکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در پهنه‌بندی مناسب و متناسب با پراکندگی جغرافیایی و سکونتگاه‌های جامعه هدف در سطح کشور را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این مراکز با ارائه خدمات باکیفیت‌تر، مدیریت بهینه منابع همچنین گسترش و فراگیری خدمات سازمان بهزیستی، بتوانند زمینه تحقق اهداف کلان سازمان بهزیستی را فراهم سازد.

عرب نژاد گفت: در حال حاضر ملاک عمل واگذاری پرونده‌های مددکاری بهزیستی به مراکز مثبت زندگی، نشانی موجود در پرونده مددجو است.