#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس داده‌ها و الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، برای ۴۸ ساعت آینده افزایش ابر و بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان همچنین کاهش محسوس دما از روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

سمیه لطفی  افزود: امروز و فردا شاهد افزایش ابر خواهیم بود و روز شنبه بارش پراکنده باران در نواحی شرقی استان دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: از اوایل وقت یکشنبه هفته آتی تا اواخر روز سه‌شنبه دمای هوا در خراسان جنوبی ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و یخبندان تشدید می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تشدید سرما و یخبندان احتمال خسارت به بخش کشاورزی، تاسیسات زیربنایی آب و افزایش مصرف حامل‌های انرژی گاز و برق را در پی خواهد داشت.

وی بر لزوم مصرف بهینه انرژی در بخش‌های گوناگون اعم از خانگی و صنعتی، عایق‌بندی مخازن و لوله‌های سوخت‌رسانی و محافظت از آب‌سنج‌ها، بازدید از سامانه گرمایشی و ذخیره سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی دام، طیور و گلخانه‌ها تاکید کرد.

تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت‌فشار و سمپاش‌ها، جمع‌آوری باقیمانده محصولات کشاورزی، محافظت از کندوهای زنبورعسل، مراقبت از دام در مقابل حمله وحوش و محدودیت در انجام امور عمرانی، ساختمانی و بتن‌ریزی از دیگر توصیه‌هایی است که لطفی به آنها اشاره کرد.

اداره کل هواشناشی خراسان جنوبی پیرو هشدارهای قبلی، روز گذشته نیز درباره کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا (۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس) در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.