#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ازدواج در دین مبین اسلام از اهمیت زیادی برخوردار بوده که باید در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن آسان این امر مقدس به دور از تجملات در وهله اول از خانواده و اطرافیان آغاز شود و سپس به جامعه تسری داد.

 ایرنا سید محمدرضا طالبی  در مراسم جشن وصال به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج اظهارداشت: متاسفانه امروز دچار آداب و رسوم اشتباهی در امر ازدواج هستیم که رغبت جوانان به ازدواج را کم می‌کند.

وی بیان کرد: تجمل‌گرایی و تشریفات، مهریه و جهیزیه سنگین از جمله مباحثی است که در امر ازدواج خواسته و ناخواسته راه دشوار و پیچیده‌ای برای ازدواج ساده در پیش پای جوانان قرار داده است.

طالبی افزود: موضوع دیگر هجمه فرهنگی دشمن از طریق فضای مجازی و نهادینه کردن آداب و رسوم غلط در امر ازدواج است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی گفت: در اهمیت موضوع ازدواج بر هیچ کسی پوشیده نیست که فریضه الهی است و در سطح واجبات بر آن تاکید شده، ازدواج بر مبنای تعالیم الهی و اصول اسلامی رحمت الهی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به فواید ازدواج از دیدگاه اسلام اشاره و گفت: براساس آیات قرآن کریم ازدواج موجب آسایش و آرامش انسان می‌شود، همچنین ازدواج مانع فساد و تباهی می‌گردد و مایه امید و دلگرمی انسان می‌شود زیرا بنا بر مسوولیتی که نسبت به هم دارند خیلی مسائل را رعایت خواهند کرد.

طالبی ادامه داد: همچنین بهبود وضعیت اقتصادی و اصل تناسل یعنی داشتن فرزند به منظور حفظ و بقای نسل از دیگر فواید ازدواج و تشکیل خانواده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی هم در این آیین از برگزاری ۱۱۰ عنوان برنامه در هفته ازدواج در سطح استان خبر داد و گفت: مراکز تخصصی مشاوره در شهر بیرجند آمادگی دارند خدمات رایگان مشاوره ازدواج را به جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال ارائه دهند.

محمدحسین خسروی ادامه داد: محوریت کلی برنامه‌های این هفته در قالب برگزاری جشن‌های وصال با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تجلیل از زوجین و فعالین حوزه ازدواج، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی است.

جشن وصال به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و گرامیداشت هفته ازدواج با حضور ۱۲۰ زوج استان خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان و خیران در هتل سپهر بیرجند برگزار شد.

در این جشن که به صورت نمادین با پیوند یک زوج جوان به همراه بود، از فعالان در حوزه ازدواج شامل بانک برتر در پرداخت تسهیلات به جوانان، تهیه کننده نمونه جهیزیه، گروه جهادی نمونه، قاضی نمونه، خیر نمونه، خبرنگار و مشاور برتر در امر ازدواج، زوج ایثارگر، زوج ورزشکار، زوج نمونه قرآنی، زوج دانشجو، زوج نمونه روستایی و عشایری با مهریه پایین، زوج نمونه توان یاب، زوج نمونه طلبه و کارگر تقدیر شد.