نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کمتر عبادتی وجود دارد که در مقیاس خدمت به بندگان خدا قابل سنجش باشد بخصوص که این خدمت به بیماران ضعیف و نیازمند انجام شود.

، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار اعضای موسسه امدادگران عاشورایی در بیرجند ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) گفت: یاری کردن نیازمندان یک توفیق بزرگ است که خداوند به شما عنایت کرده است و برای این توفیق بزرگ خدا را شکر کنید.

وی افزود: شما به امور مختلف دنیا سرگرم نشدید و زاویه معنوی را پیش نظر دارید که خدا به همه شما توفیق دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه کاری گزارش‌ها با استفاده از آمار و ارقام و در جهت کمیت قابل بیان است اما در این نوع مسائل ارزشی با هیچ عدد، رقم و قلمی نمی‌شود حقیقت کار را بیان کرد.

وی گفت: ارزش معنوی کارهای خیر شما بسیار زیاد بوده و حساب کار شما با کراما کاتبین است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: شما راه خوبی را در پیش گرفته‌اید چون عبادتی بالاتر از گره‌گشایی از مردم ضعیف وجود ندارد که شما الحمدلله در این مسیر موفق بوده‌اید.

وی بیان کرد: همانطور که انسان خودش در دو بخش زندگی فیزیکی و زندگی روحی و معنوی در حال زیستن است، کارهای انسان هم این گونه است لذا خیلی از کارها ممکن است از نظر سنجش‌های فیزیکی ممکن و با یکدیگر قابل قیاس باشند اما زاویه معنوی آن برای ما قابل مقایسه نیست، دو کار ممکن است از نظر ظاهر کاملا شبیه هم اما از نظر ارزش و معنی کاملا متفاوت باشند.

امام جمعه بیرجند گفت: اینکه شما مشغول این حسنه هستید یک توفیق بسیار بزرگ است.

وی افزود: بسیار شایسته و زیباست که سایر افراد جامعه در هر کسوت و شغلی هستند به عنوان یک فرهنگ مشابه فعالیت شما را در نوع حوزه کاری خودشان انجام دهند و این راه و بعد معنوی در همه مشاغل ممکن است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی گفت: راه‌های رسیدن به خدا به تعداد تمامی افراد است و از طرق مختلف می‌شود به خدا نزدیک شد.

وی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری از امور پسندیده در اسلام است افزود: این در به روی همه باز است و خدا همه بندگان خود حتی کافران، مشرکان و ظالمان را دوست دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: خدا کفر، شرک و ظلم انسان را دوست ندارد ولی خودش را که دوست دارد و برای هر انسان راهی به سوی خدا است و این راه هیچ وقت بسته نیست.