🔹معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس ما را به این باور رساند که چنانچه اراده کنیم می توانیم لذا بخش عمده اقتدار دفاعی و نظامی امروز ما مرهون دفاع مقدس است.
؛ سیدمحمدرضا طالبی با بیان این مطلب در صبحگاه مشترک مرکز تربیت و آموزش ۰۴ امام رضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت : اینکه اکنون هیچ ابرقدرتی نمی تواند چشم تعرضی به جمهوری اسلامی داشته باشد ، بهترین تجهیزات نظامی و دفاعی را در اختیار داریم و به راحتی می توانیم اسرائیل غاصب یا عین الاسد را هدف قرار دهیم و کشتی های متجاوز انگلیس و آمریکا را توقیف کنیم، همه این ها از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بخش عمده آن به دفاع مقدس بر می گردد.
🔹معاون استاندار با اشاره به نقش رهبری پیامبرگونه امام راحل (ره) در کوتاه کردن دست استعمارگران و استکبار جهانی از به یغما بردن منابع و مخازن زیرزمینی ایران اسلامی اضافه کرد : بعد از کوتاه شدن دست استعمارگران از این منابع ، دشمن به زعم باطل خود در صدد ساقط کردن نطام مقدس جمهوری اسلامی بر آمد.
🔹به گفته وی؛ تلاش های دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی با ایجاد جنگ های سخت، در دستور قرار دادن ترورها، حمله مستقیم به صحرای طبس و برنامه ریزی برای جنگ تمام عیار ۸ ساله و تحمیل آن بر نظام مقدس جمهوری اسلامی برای شکست ایران بود.
🔹معاون استاندار به شرایط سخت ایران در آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد : در این شرایط جوانان ملت ما با خون و جان خود سپر شدند و اجازه ندادند حتی یک متر از خاک وطن دست دشمن بیفتد.
🔹طالبی با بیان اینکه اولین دستاورد بسیار بزرگ جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تقویت باور و اعتقادات دینی و مذهبی بود، تصریح کرد: در جنگ به این نتیجه رسیدیم که می توانیم روی پای خودمان بایستیم و هر کاری را که اراده کنیم می توانیم انجام دهیم.
🔹وی با بیان نقش ایران اسلامی در حمایت کشورهای مسلمان از جمله سوریه و عراق گفت : امروز ما علاوه بر توان دفاع از میهن اسلامی خود ، توانمندی دفاع از سایر کشورهای مسلمان در برابر تجاوز استعمارگران را نیز داریم.
🔹معاون استاندار، بخش عمده اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نظامی دانست و اظهار داشت : اقتدار امروز شما مثال زدنی است و خدمت در کشوری که محور مقاومت در دنیا شده افتخار بزرگی است.
🔹طالبی در ادامه سخنان خود به انتخابات پیش رو و جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و اظهار داشت : دشمن درصدد است مشارکت ما را در انتخابات به حداقل برساند .
🔹وی یادآور شد : حضور مقتدرانه ، منسجم و هدفمند مردم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون منجر به عقب نشینی دشمن شده است.
🔹به گفته وی؛ با تعهدی که ما به نظام و خون شهدا داریم ان شاء الله در پایان سال نه بزرگی به دشمن خواهیم داد و مشارکت بالای مردم در این انتخابات مانند سایر انتخابات مثال زدنی خواهد بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور