?استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به نوع کار و تأثیری که بر سلامت جامعه دارد، پرستاری، حرفه ای بسیار ارزشمند است.
ملانوری با بیان این مطلب در نشست صمیمی هیئت مدیره های نظام پرستاری استان خاطرنشان کرد: با عنایت به مهمترین وظیفه پرستاران که همانا حفظ جان و سلامتی بیماران می باشد، تأثیر بسیار بزرگی بر جامعه دارد.
?وی ادامه داد: کاهش آلام بیماران و تسکین دردهای دردمندان از اصلی ترین وظایف پرستاران است که بر اساس اعتقادات دینی و مذهبی ما، نجات جان انسان ها جایگاه ارزشمندی دارد.
?به گفته وی؛ با عنایت به همین اهمیت، جامعه پرستاری ما باید شکرگذار خدا باشند که مسیر ارتزاق شان را در راه نجات اشرف مخلوقات قرار داده است.
?استاندار ضمن تشکر از زحمات و تلاش های پرستاران و کادر بهداشت و درمان استان به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا، تصریح نمود: امروز به واسطه شیوع کرونا، ناخواسته درگیر بحرانی جدی در زمینه بهداشت و سلامت جامعه شده ایم.
?ملانوری تصریح نمود: شرایط فعلی، درست مثل یک جنگ تن به تنِ تحمیلی و نابرابر است که در آن با دشمنی مواجه هستیم که همه جا حضور دارد اما او را نمی بینیم و مدام در حال تغییر تاکتیک است.
?وی ادامه داد: اگر چه این بحران فرصت های زیادی کسب کردیم اما کسی که مثل رزمنده وارد این عرصه می شود، سختی های زیادی را تحمل می کند تا جامعه را سالم نگه دارد.
?استاندار با اشاره به این که ما درگیر جنگی محله محور و خانواده محور شده ایم، گفت: در این جنگ کسانی که به عنوان نیروهای تخصصی وارد عرصه می شوند و مدیریت اجرایی را به عهده دارند ، کسانی که امور را پشتیبانی می کنند مثل دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مردم که در مخاطره قرار دارند، باید مثل سه ضلع یک مثلث در کنار هم باشند.
?ملانوری تأکید کرد: اگر قرار است در این نبرد موفق شویم، این سه گروه باید با گفتمان واحد و با درک مشترک در کنار هم باشند و به شکل همسو اقدامنمایند.
?وی متذکر شد: مهمترین نتیجه این همراهی و تعامل را این روزها در کاهش آمار بیماران و مبتلایان و فوتی ها شاهد هستیم و آثارش را در جامعه به خوبی می بینیم.
?به گفته وی؛ در استان ما به جهت نجابت و همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا، این موضوع کاهش آمار بیماران، نمود بیشتری داشته و دارد.
?استاندار خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه ریزی درست، مهار بیماری به تجهیزات و امکاناتی نیاز داشت که در راستای تأمین آنها اقداماتی صورت گرفت .
?ملانوری افزود: برای تقویت شرایط موجود نیز در جریان سفر وزیر بهداشت به استان، مواردی مطالبه شد که امیدواریم به زودی محقق شود.
?وی تأکید کرد: این آمادگی و ارتقاء تجهیزات فقط نباید برای مقابله با بیماری کرونا باشد بلکه ما باید همیشه و برای برخورد منطقی با همه بحران ها باید آماده باشیم.
?استاندار در پایان به این نکته اشاره کرد که؛ در میدان مقابله با کرونا، جامعه پرستاری در کنار کادر بهداشت و درمان زحمات زیادی متحمل شدند که جای تقدیر دارد.
?ملانوری ضمن تبریک روز پرستار به جامعه پرستاری استان از مردم خواست؛ با عنایت به همزمانی روز پرستار با مراسم سنتی شب یلدا، مردم دورهمی ها را به صورت مجازی برگزار کنند و همراهی نمایند تا با کمک به مهار بیماری، بار سنگین زحمات پرستاران و کادر درمان سبک تر شود.
?وی تأکید کرد: به نمایندگی از دولت و مردم، قدردان زحمات پرستاران هستم.
?شایان ذکر است: استاندار در آستانه هفته پرستار و سالروز میلاد حضرت زینب(س) ضمن شرکت در نشست صمیمی هیئت مدیره های نظام پرستاری استان، در جمع پرستاران بیمارستان ولیعصر(عج) حضور یافت و با اهداء شاخه گل و عرض خداقوت، از تلاش های ارزنده سپیدپوشان این عرصه تقدیر کرد. پرستاران مراکز درمانی کلیه شهرستان های استان نیز از طریق ویدئو کنفرانس، این مراسم حضور را همراهی کردند.