استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید متناسب با شرایط استان، برنامه‌های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر را بومی‌سازی کنیم، گفت: باید نقشه راه مبارزه با مواد مخدر با هدف بررسی علمی و کارشناسی مسائل اصلی استان در حوزه مواد مخدر تدوین شود.

محمدصادق معتمدیان، امشب ۴ آذر، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: اعضای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های مقابله‌ای نقش اصلی را در مبارزه با مواد مخدر استان دارند.

وی با بیان اینڪه لازم است ڪمیته‌ها با برنامه‌های مشخص تشڪیل جلسه دهند، افزود: مسئله‌هایی ڪه در حوزه مواد مخدر وجود دارد باید در جلسات ڪمیته‌ها بررسی و برطرف شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینڪه طرح مسئله‌ها باید براساس اولویت‌های استان باشد، بیان کرد: موضوع اعتیاد باید توسط دستگاه‌های ۱۱ گانه ڪه تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر امضاء ڪرده‌اند جدی گرفته شود.

معتمدیان با اشاره به اینڪه باید مسائل استان را بومی‌سازی ڪنیم، تصریح ڪرد: کشفیات مواد مخدر طی ۸ ماهه ابتدای امسال از رشد ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است و این نشان از زحمات نیروهای انتظامی و امنیتی استان دارد.

وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی و توانمندی دستگاه‌های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی استان در حوزه مقابله با ورود مواد مخدر، اظهار کرد: در مسئله مبارزه با مواد مخدر مسائل مهم فرهنگی، اجتماعی و امنیتی نقش دارند و این مسائل در مناطق مختلف کشور با یکدیگر متفاوتند؛ بنابراین نیازمند طراحی و تدوین نقشه راهی هستیم که بر اساس آن مسائل مهم استان در بحث مبارزه با مواد مخدر را در کمیته‌های پنج گانه و با انجام کار کارشناسی احصاء و اولویت بندی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید متناسب با شرایط استان، برنامه‌های عملیاتی را در سه حوزه مقابله، درمان و صیانت بومی‌سازی کنیم؛ در این صورت می‌توانیم ارزیابی درستی از تاثیر برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی بر اقدامات مقابله‌ای داشته باشیم.