معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای ترویج ازدواج جوانان مبتنی بر باورها و ارزش‌ها تاکید کرد.

ناصر خوش خبر در سی و دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: این هم‌افزایی و همراهی می‌تواند در تسهیل شرایط ازدواج جوانان بسیار موثر باشد.

وی گفت: فراهم آوردن شرایط لازم برای برخورداری جوانان از مسکن، فرصت‌های شغلی مناسب، تسهیلات ازدواج و غیره همه در سایه همکاری و همراهی همه حوزه‌ها مقدور می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه‌های عمرانی با تامین زیرساخت‌ها و انجام اقدامات زیربنایی و حوزه‌های فرهنگی نیز با ایجاد بسترهای مناسب و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به موقع می‌توانند برای تحقق این مهم نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کشور و نظام به دنبال تجدید نسل است تصریح کرد: تحقق این موضوع مهم در گرو اقدامات فرهنگی و عمرانی و به عبارتی ایجاد بسترهای مناسب است.

خوش خبر گفت: در شرایط فعلی یکی از مهمترین علل در بی‌رغبتی جوانان به ازدواج، ترس از مشکلات در آینده است که این موضوع هم با گفتمان‌های مناسب قابل حل و جبران است.

وی تاکید کرد: هر کس با هر توان و ظرفیتی که دارد، باید این ترس را از جوانان دور کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: نخبگان، اساتید دانشگاه‌ها، مبلغین، قضات، افراد صاحب نظر و متنفذین اجتماعی، هر کدام به نوبه خود می‌توانند در قوت قلب دادن به جوانان و اطمینان‌بخشی به آنها برای ورود به مقوله ازدواج موثر باشند.

وی با گلایه از کم‌کاری مدیرکل ورزش و جوانان استان در ارائه موضوعات جوانان در گروه‌های کاری کارگروه اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: طرح موضوعات مرتبط با جوانان در این کارگروه می‌تواند مساعدت و همراهی دیگر دستگاه‌ها را در رفع موانع ازدواج از پیش پای جوانان به همراه داشته باشد.

خوش خبر، آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده در راستای ازدواج جوانان و ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی را خواستار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی نیز به عنوان دبیر جلسه گفت: در حوزه ازدواج چهار راهبرد اصلی فرهنگ‌سازی، ساختارسازی، تسهیل‌سازی ازدواج جوانان و توسعه نهادهای مدنی فعال در حوزه جوانان مدنظر است که فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین آنهاست و دستگاه‌های متولی باید در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی به تولید محتواهایی در راستای فراهم‌سازی زمینه ازدواج جوانان، همت گمارند.

حسن عزیزی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در ازدواج جوانان افزود: به جهت این که بتوانیم با استفاده از ظرفیت و توان بالای خیرین، بخشی از دغدغه‌های جوانان در آستانه ازدواج را مرتفع کنیم، به زودی مجمع خیرین ازدواج را در مرکز استان راه‌اندازی می‌کنیم و تا پایان سال نیز با هماهنگی فرمانداران در تمامی مراکز شهرستان‌های استان مراکز خیریه ازدواج شکل خواهد گرفت.

در این نشست که با دستور کار ازدواج جوانان و با حضور همه اعضا برگزار شد، مواردی از موانع ازدواج جوانان و عملکرد دستگاه‌ها در زمینه تسهیل ازدواج جوانان مورد بررسی قرار گرفت.