در حالیکه تا چندی پیش بازار محصولات چینی بهداشتی آنتی باکتریال در اختیار نمونه‌های خارجی بود، اما حالا این محصولات توسط یک شرکت تولیدی دانش بنیان در طبس تولید می‌شود.

 

در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های نوظهور همچون فناوری نانو در تولیدات داخلی رشد چشمگیری داشته است و اینک یک شرکت تولیدی در شهرستان طبس با استفاده از ماده نانو مقیاس چند سالی است که محصولات خود را با لعاب آنتی باکتریال روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌کند.

نجاریان مدیر تولید شرکت گفت: در محصولات چینی بهداشتی باکتری همیشه رشد می‌کند، اما با لعابی‌که ما روی محصولات خود اعمال کردیم باکتری در ۶ ساعت اول کاملا از بین می‌رود
یونسی مدیر برنامه ریزی و تولید شرکت گفت: در سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیانی نوع ۲ شدیم
این مجموعه صنعتی با شرکت در مجامع علمی داخلی در جهت گسترش این فناوری قدم‌های شایسته‌ای برداشته است
خوری زاده مدیر آزمایشگاه شرکت گفت: از سال ۹۹ در حوزه نانو فعالیت می‌کنیم و در جهت ارتقا کیفیت در محصولات‌خود از نانو ذرات استفاده می‌کنیم.
ظریف مدیر تحقیقات و توسعه شرکت گفت: وجه تمایز محصولاتمان طراحی محصولات مدرن، سفیدی و براقیت لعاب و استفاده از لعاب آنتی باکتریال با استفاده از مواد نانو مقیاس است.
به عنوان تنها شرکت نانوفناور چینی بهداشتی ایرانی جهت تبیین فناوری‌های صنعتی، دانش بنیان و نانوفناورانه خود در سومین دوره تریبون نانو و صنعت به ارایه دستاورد‌های خود پرداخت.
حالا این شرکت داشت بنیان با استفاده از توان متخصصان داخلی توانسته است محصولی با کیفیت روانه بازار‌های داخلی و خارجی کند و گامی کوثر در اشتغالزایی و رونق اقتصادی شهرستان طبس بردارد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور