سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳ هزار کیلومتر مربع از وسعت استان برای سرمایه‌گذاران در حوزه اکتشاف معدن آزادسازی شده است.

حامد حسن‌نژاد  افزود: همچنین طی این مدت پنج میلیارد تومان اعتبار برای خرید لوله به منظور آبرسانی به روستاهای مجاور معادن در سطح استان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۹ هزار تن کانسنگ طلا از ۶ معدن طلای استان استخراج شد که بیشترین استخراج کانسنگ طلای استان در این مدت مربوط به معدن طلای شادان خوسف با ۳۹۰ هزار تن کانسنگ طلا است.

وی با بیان اینکه مجموع ذخایر کانسنگ قطعی ثبت شده معادن طلای استان حدود ۶۴ میلیون تن است گفت: معدن طلای هیرد، شادان، ماهرآباد، کودکان و خونیک و معدن طلای خدا آفرید از جمله معادن طلای خراسان جنوبی است که بیشترین آن در شهرستان‌های خوسف و نهبندان قرار دارد.

سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: تاکنون سه طرح استحصال طلا با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسیده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم ذخیره کانسنگ طلا به میزان ۲۶ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۷۵۹ تن حدود ۲ برابر افزایش داشته و این حجم از کانسنگ در معدن طلای شادان خوسف شناسایی شده است.

حسن‌نژاد از سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۵۳۳ میلیارد تومانی در حوزه صنعت استان طی یک سال و نیم گذشته خبر داد و گفت: از این مقدار ۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت، ۲۸۳ میلیارد تومان در حوزه معدن و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه تجارت انجام شده است.

وی ادامه داد: در مجموع با این میزان سرمایه‌گذاری برای هفت هزار و ۱۹۰ نفر شغل ایجاد شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور