معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: یوم الله ۱۳ آبان محور همبستگی و ولایتمداری مردم ایران است که با حضور پرشور خود در این روز برگ زرین دیگری از تاریخ انقلاب اسلامی را به ثبت می‌رسانند.

سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در آیین نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس و همایش ۲ هزار نفری دختران ولایی دهه هشتادی که در سالن فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد افزود: باید در روز ۱۳ آبان دست در دست هم اقدامات استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کنیم.

وی گفت: در این روز نشان خواهیم داد که پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر متحد در کنار یکدیگر ولایتمدار هستند و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: استکبار و مستکبر کشورها و افرادی هستند که با زور و قلدری به دنبال ضعیف کردن و از بین بردن سایر ملت‌ها و افراد هستند و ثروت‌های خدادادی که در این کشورهاست را به یغما می‌برند.

وی افزود: ایران یکی از کشورهایی بود که قبل از انقلاب اسلامی، استکبار بر آن تسلط داشت و اسناد تاریخی متعدد گواه این واقعه تلخ است اما با پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی، دشمن مأیوس شد در نتیجه برنامه‌ریزی کردند که با روش‌های مختلف به نظام و کشور ضربه بزنند.

طالبی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و مستکبر کسانی هستند که چون نمی‌توانستند اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران را تحمل کنند جنگ هشت ساله تمام عیار را بر کشور تحمیل کردند، همزمان با هشت سال جنگ، ترورها را در دستور کار قرار دادند و کودتا در کشور به راه‌ انداختند.

وی گفت: مستکبرین کشورهایی هستند که داعش را به وجود آوردند و به بهانه مقابله با داعش، کشورهای اسلامی را مورد هجوم قرار دادند، مستکبران القاعده را به وجود آوردند و به بهانه القاعده، به افغانستان و سایر کشورها حمله کردند و اجتماعات مردم را به خاک و خون کشیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: اخیرا شاهد فعالیت گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی در مناطقی از شرق و غرب کشور بودیم و مایه بسی افتخار است که دشمن با همه توان و تجهیزات خود در جنگ ترکیبی به میدان آمده زیرا همه اینها نشان از ایران قوی دارد.

وی گفت: دشمن چند نوع جنگ را به‌طور همزمان به مرحله اجرا درآورده که جنگ شناختی از مهمترین آنهاست و با القای دروغ و روایت‌های ساختگی درصدد تاثیرگذاری بر افکار مردم به‌ویژه جوانان هستند.

طالبی اظهار داشت: با این وجود همه نقشه‌ها و ترفندهای دشمن یکی پس از دیگری خنثی می‌شود و دلیل اصلی آن بصیرت و پشتیبانی مردم است.

وی گفت: ما به ایران قوی افتخار می‌کنیم و هر کشور دیگری بود با یکی از این جنگ‌ها از هم می‌پاشید اما در سطح بین‌المللی حرف برای گفتن داریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با طرح این سوال که چرا رسانه‌های استکبار این قدر علیه ایران دروغ‌پردازی می‌کنند افزود: دلیلش این است که ملت ایران مستقل است و حاضر به مستعمره شدن نیست.

وی گفت: اگر استکبار جهانی حمایت خود را لحظه‌ای از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بردارد، این دولت‌ها در مقابل کوچکترین اقدام نظامی نمی‌توانند استقامت کنند ولی ایران اسلامی امروز مقتدر است‌ و ‌کشوری است که به داد مظلومان جهان می‌رسد.

طالبی افزود: ما به قدری قوی شده‌ایم که هیچ ابرقدرتی جرات اینکه کوچکترین تعرضی به نظام جمهوری اسلامی داشته باشد را ندارد و اگر جرات داشتند لحظه‌ای تامل نمی‌کردند.

وی گفت: اقدامات کوردلانه‌ای همچون حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شیراز نیز از سر استیصال استکبار بوده و آمریکا ابرقدرت پوشالی است که با ترویج تفکرات التقاطی مزدوران خود را به ایران می‌فرستد تا حوادثی مانند اقدام تروریستی در شیراز را به وجود آورند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم است که تجمع ایجاد کند و تجمعات را به سمت اغتشاش سوق دهد سپس کشته‌سازی کند و آن را به نیروهای امنیتی نسبت دهند در صورتی که همه این اقدامات توسط عوامل دشمن انجام می‌شود و مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند.

وی افزود: در اتفاقات اخیر پشت صحنه این کشته‌سازی‌ها با تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی کشف شده است و در زمان خود به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

طالبی گفت: تا زمانی که ولی فقیه در کشور داریم و متکی به اسلام و آموزه‌های اسلامی باشیم هیچ نگرانی نداریم در عین حال که نقشه‌های شوم دشمن را باید به موقع بشناسیم و با دشمن‌شناسی باید طوری رفتار کنیم و سخن بگوییم که دشمن شاد نشود.

پخش سرود، برگزاری مسابقه و سر دادن شعارهای انقلابی از برنامه‌های این اجتماع بود که در آستانه ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد.

امروز همزمان با سراسر کشور زنگ استکبارستیزی در مدارس استان خراسان جنوبی نواخته شد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور