#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

۱۴ مادر باردار در خراسان جنوبی تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ، ۷۳ مادر باردار مشکوک یا مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی بستری که از این تعداد ۱۴ نفر تست کرونایشان مثبت شدند.

دکتر احمدی افزود: همچنین از ابتدای همه گیری این بیماری تاکنون ۱۸ مورد عمل جراحی سزارین و ۸ مورد زایمان طبیعی در مادران باردار دارای بیماری حاد تنفسی ، مبتلا یا مشکوک به کرونا انجام شد.

وی گفت: متاسفانه طی این مدت دو مورد مرگ مادر باردار مبتلا به کرونا داشتیم که یک مورد در بیرجند و یک مورد هم در مشهد فوت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه با وجود اینکه این بیمارستان مرجع بیماران کروناست اما جداسازی‌ها به روش خوب ، دقیق و علمی در آن انجام می‌شود ، افزود: بخش زنان و زایمان بیمارستان ولیعصر (عج) از نظر رعایت مسائل حفاظتی از دیگر بیمارستان‌های سطح استان مطمئن‌تر و احتمال آلودگی در آن کمتر است

دکتر احمدی با اشاره به اینکه مادران باردار یکی از گروه‌های پرخطر هستند گفت: رعایت مسائل بهداشتی و محافظتی در این افراد بسیار مهم است بنابراین در خانه ماندن ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ضروری است.