مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پیامی آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را به دوستداران یار مهربان و عموم مردم استان تبریک گفت.

در متن پیام ناصر نبی زاده آمده است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب میراثی ماندگار و پدیده ای باشکوه و ارزشمند است که همچون مشعلی همیشه فروزان زندگی بشر را روشن می کند، از همین رو خداوند متعال معجزه ابدی آخرین فرستاده اش را کتاب قرار داد؛ کتابی که سرآمد همه کتاب ها است.

کتاب، ابزار مناسبی برای بازتاب نور و بازنمایی جلوه جمال فرهنگ ایرانی اسلامی و انسانی بر دل های ما است که از پرتو اش می توانیم شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ را به نظاره بنشینیم و خودمان را برای رشد و تعالی آماده کنیم.

نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت جوامع بشری نقشی غیرقابل انکار است تا جایی که صاحبنظران و کارشناسان برجسته در این حوزه، رشد و بالندگی را با تعداد کتابخانه ها، تولیدات کتاب، تیراژ کتاب، میزان سرانه مطالعه ملت ها مقایسه می کنند. بر اساس مدارک و اسناد موجود، ایرانیان قریب شش قرن پیش از میلاد به توانایی نوشتن دست یافته اند، کتبه ها و چرم نوشته هایی که حاوی اسناد دولتی هستند موید این موضوع است.

استان خراسان جنوبی نیز همواره با کتاب و کتابخوانی انس داشته و قدمت هزار ساله حوزه علمیه و مدرسه نوین شوکتیه گواه بر این مدعا است.

پیش از این ها نیز، وجود شاعران گرانسگ استان، نویسندگان و مورخان، نشان از توجه والای مردم این خطه به خواندن و نوشتن دارد.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی بویژه کتابداران کتابخانه های عمومی استان، فرارسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به همه تلاشگران عرصه کتاب در ایران اسلامی و مردم فرهنگ دوست خراسان جنوبی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال عالی ترین توفیقات را برایشان مسئلت می نمایم.

ناصر نبی زاده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی”