معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با پیگیری مسوولان استان و موافقت دولت، در صنعت نساجی این استان سرمایه‌گذاری می‌کند.

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برابر تفاهم‌نامه منعقده با استانداری مکلف شد برای اجرای طرح‌هایی همچون بافندگی نساجی فردوس، ریسندگی طبس و استیل کورد نهبندان با بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری مشارکت کند.

وی افزود: موضوع سرمایه‌گذاری ایدرو در استان، نیازمند موافقت هیات دولت بود لذا در آخرین جلسه هیات دولت در مهر ماه امسال که با حضور استاندار سابق خراسان جنوبی همراه بود، با پیگیری ویژه استاندار، موافقت دولت برای سرمایه‌گذاری ایدرو در استان اخذ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: طی این موافقت دولت، ایدرو برای تکمیل طرح بافندگی نساجی فردوس هفت میلیون یورو و ۸۰ میلیارد تومان و برای واحد ریسندگی شهرستان طبس پنج میلیون یورو و ۴۰ میلیارد تومان در کنار بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این ۲ طرح تا پایان سال ۱۴۰۰، سالانه ۱۶.۵ میلیون متر مربع پارچه تولید خواهد شد و این سرمایه‌گذاری برای ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

عابدی افزود: طرح استیل کورد نهبندان نیز در صورت اعلام مشارکت بخش خصوصی به زودی برای اخذ تاییدیه هیات دولت ارسال خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از این ۲ طرح، چرخه صنعت نساجی استان کامل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری ایدرو در استان را اتفاقی مبارک خواند و اضافه کرد: یکی از اقدامات بسیار موفق استاندار سابق خراسان جنوبی، دعوت از مسوولان طراز اول و تأثیرگذار کشور در جهت حمایت از پیشران‌های اقتصادی استان بود.

وی گفت: در این راستا و برابر برنامه‌های اعلام شده در آغازین روزهای حضور «محمد صادق معتمدیان» در استان، استفاده از توان مالی سازمان‌های توسعه‌گرا و اقتصادی بزرگ کشور همچون ایدرو، ایمیدرو و شستا در اولویت اقدامات گنجانده شد.

عابدی بیان کرد: مدیران عامل سازمان‌های اقتصادی مطرح کشور ضمن حضور در استان، با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی به سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه اقتصادی و البته در زمینه اجرایی شدن تعهدات‌شان مکلف شدند و برای مثال سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در فولاد قاینات و قلعه زری خوسف، منجر به ایجاد اشتغال پایدار در استان شد.
وی افزود: مشارکت در برق‌رسانی به معادن شاهکوه نهبندان نیز از مهمترین اقدامات ایمیدرو در استان بوده است.

براساس مصوبه هیات دولت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مجاز است پس از انجام فراخوان عمومی و طی روال قانونی، نسبت به سرمایه‌گذاری در طرح‌های ریسندگی جدید و بافندگی با ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار و ۹۶۰ تن انواع نخ و ۱۶.۵ میلیون متر مربع پارچه در مناطق کمتر توسعه یافته استان خراسان جنوبی از محل منابع داخلی خود، اقدام کند.

سهم ایدرو، سه سال پس از اخذ پروانه بهره‌برداری باید به بخش خصوصی واگذار شود.