مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۹ باب آپارتمان وقفی در شهر بیرجند با شرایط ویژه به زوجین جوان اجاره داده می‌شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پورافزود: این آپارتمان‌ها با هدف تسهیل ازدواج جوانان در سال ۸۶ ساخته شد و هر سال به مدت مشخص و شرایط ویژه اجاره (یک سوم نرخ کارشناسی، ثبت نام و قرعه کشی ) زوجین جوان در آنها سکونت می‌یابند.

وی بیان کرد: ساخت این منازل وقفی از محل درآمد موقوفه امیراسماعیل و محمد ابراهیم بوده  که سال ۱۳۲۹ ه.ق یعنی ۱۱۲ سال قبل وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: بخشی از نیات این موقوفه از جمله کمک به نیازمندان، اطعام، عزاداری و کمک به زوج‌های جوان است که پروژه ۹ باب آپارتمان وقفی با هدف بهره‌وری از اراضی موقوفه، درآمدزایی، اجرای نیت موقوفه و همچنین تامین مسکن زوجین جوان نیازمند در شهر بیرجند اجرا شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۹ هزار موقوفه در استان خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ وقف جدید در استان به ثبت رسیده که عمده نیت این وقف‌ها در زمینه نیازهای روز جامعه بوده است.

بخشی پور اجرای طرح پیوند آسمانی برای زوج‌های جوان را دیگر برنامه فرهنگی در راستای اجرای نیات واقفان برشمرد و گفت: از محل موقوفات مرتبط و کمک‌های خیران نیز ۱۶۹ نفر بهره‌مند شدند که جشن پیوند آسمانی آنها در جوار امامزادگان برگزار شده است.