به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات صبح چهارشنبه ٢٢ اذر٩۶ به مناسبت گرامیداشت روز شهرستان قاینات نخستین همایش مولفین شهرستان قاینات با حضور سید محمد مهدی مروج الشریعه استاندار، فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ، احمد محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ، کهن ترابی فرماندار قاینات و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی و با حضور جمعی از مولفین شهرستان در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قاین برگزار شد .

سیدمحمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در اولین همایش مولفین شهرستان قاینات گفت : برگزاری این گونه همایش ها اهداف متعددی دارد که نفس خود این موضوع برای معرفی پتانسیل باارزش فرهنگی واندیشمندان بزرگ این منطقه وشناسایی مولفین در قید حیات وآنهایی که نیستند بسیار موثر است.

وی در ادامه اظهار داشت :همایش امروز هدفش آگاهی دادن وانتقال اطلاعات است ویکی از مهم ترین وظایف ما این است که این میراث های تاریخی وفرهنگی را به نسل های آینده منتقل کنیم وهمه تلاش های ما برای مردم باشد.

مروج الشریعه با اشاره به برگزاری نمایشگاه مولفین شهرستان در حاشیه برگزاری این همایش گفت: این نمایشگاه بیانگر اوج کیفیت و محتوای فرهنگی شهرستان است و قاینات به لحاظ تولید علم ومنشاء فرهنگ وفرهنگی بودن  وفرهنگی زیستن منطقه زرخیزی است.

مروج الشریعه استاندارخراسان جنوبی در ادامه بیان نمود : بخشی از اشاعه بزرگ فرهنگی بودن به خصوص اشاعه فرهنگ  غنی اسلامی رادر نمایشگاه مولفین شهرستان مشاهده کردیم واین ظرفیت ها باید به مردم معرفی شوند.

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش خواستار حمایت همه جانبه از سوی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در جهت تامین اعتبارات حوزه نشر وتالیفات شهرستان قاینات گردید .

وی در ادامه ضمن سپاس از حمایت محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خواستار توجه بیشتر استانداری در خصوص تامین هزینه ادامه پروژه جدید مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد و پلاتو نمایش قاین گردید .

بهمن کهن ترابی فرماندارشهرستان قاینات دراولین همایش مولفین شهرستان قاینات که پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی قاین برگزار شد،اظهارداشت : یکی از علتهای پیشرفت وشکوفایی تمدن اسلامی در قرن دوم وسوم هجری این بود که خلفای آن زمان در جهت شکوفایی تمدن اسلامی از مولفین زمان خود قدردانی داشتند.

وی افزود: نهضت بزرگ ترجمه در آن دوران مقدمه برای شکوفایی تمدن اسلامی بود ویکی از برنامه هایی که در دستور کار ما قرار گرفت توجه ویژه به حوزه فرهنگ است که همین موضوع مقدمات برگزاری این همایش را فراهم کرد.

کهن ترابی گفت: بارها گفته ایم که فرهنگ زیرساخت است و فرهنگ وهنر زیر ساخت توسعه است وتوجه به موضوع فرهنگ مارا برآن داشت تا همایشی در روز شهرستان با حضور مولفینی که بعضا در گمنامی هم به سر می برند داشته باشیم.

در پایان با حضور مسئولین حاضر در سالن ازمولفین شهرستان قاینات با اهدای تندیس و لوح یادبود تقدیر شد

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله