نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پنجم آذر ماه آغاز حرکت شایستگان و بسیج، کربلای پیروز است.

د در پیام حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی خطاب به بسیجیان و ارکان تربیتی بسیج به مناسبت هفته بسیج آمده است: انقلاب ما اسلام ناب است که همچون باران رحمت فراگیر بر جامعه بشری سایه گسترد و فراز و نشیب و خار و گل را فرا گرفت اما در نتیجه متفاوت بود و رمز آن شرط شایستگی است.

وی ادامه داد: صالح یعنی شایسته پذیرش حق و عدل و انصاف به این معنی که مزاج روح، دوا را جذب نماید زیرا در معنی آن مفید بودن لحاظ شده چون دارو را روان فاسد، جذب نمی‌کند تا مفید افتد و نیز صالحون وصف اولوالعقل آمده زیرا در عقل واقع بینی و عاقبت سنجی لحاظ شده و شایسته آن باشد که فرصت را چنان تنظیم نماید که از هر نتیجه بطور پلکانی مقدمه‌ای بسازد بر نتیجه‌ای فراتر و به این معنی بسیج سیر و سفر الی الله به سوی کمال بی‌نهایت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: این استعداد اسلام است و استعداد انسان و برهانش عمل نه ادعاست.

وی افزود: پنجم آذر ماه آغاز حرکت شایستگان است و مقتدایش حضرت مهدی صاحب الزمان علیه السلام و بسیج، کربلای پیروز است و نه کربلای دیروز. اینک ترنم بسیج مستضعفین را به گوش جان بشنویم.

هر که دارد هوس کربلا بسم الله …
هر که دارد سر همراهی ما بسم الله …

۲۹ آبان تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.