معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تهیه و انتشار محتواهایی با موضوع استکبارستیزی تاکید کرد و گفت: انتظار این است که رسانه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، چهره واقعی استکبار را برای مردم تشریح کنند.

سید محمدرضا طالبی در سی و هشتمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان افزود: دشمن با استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی، ایجاد جنگ‌های نیابتی و گروهی به مقابله با ایران قوی برخاسته است.

وی گفت: دشمنان و بدخواهان نظام از قبل برای فتنه‌انگیزی و ایجاد آشوب در کشور طراحی کرده بودند که بخشی از اسناد آن در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به اطلاع عموم رسید.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امید دشمن در اتفاقات اخیر به مناسبت‌های جعلی آبان ماه همچون روز کوروش و هفته پادشاهی بود که با هوشیاری و بصیرت مردم راه به جایی نبرد و بار دیگر زمین‌گیر شد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت مناسبت‌های ملی آبان ماه به‌درستی استفاده کنیم گفت: یکی از مناسبت‌ها ۱۳ آبان است که با سه واقعه مهم سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ و شهادت دانش‌آموزان انقلابی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

طالبی افزود: یوم الله ۱۳ آبان به‌درستی روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده و فرصتی برای تبیین چهره واقعی استکبار است.

وی روشنگری و دعوت آحاد مردم به حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان را از وظایف رسانه‌ها در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: لازم است در این فرصت باقیمانده تا روز ۱۳ آبان، با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تیم‌های اندیشه‌ورز رسانه‌ای و فرهنگی تشکیل شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌ این ۲ تیم‌ در تهیه محتواهای فرهنگی و محصولات رسانه‌ای مناسب برای انتشار در بستر رسانه‌های استان استفاده شود.

وی تشریح وقایع تاریخی مرتبط با یوم الله ۱۳ آبان را نیز ضروری خواند و گفت: تبیین طرح کاپیتولاسیون و مصادیق اجرای آن با استفاده از مستندات موجود و مصاحبه با مردم به‌ویژه اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان از جمله کارهایی است که رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند.

طالبی با تاکید بر فضاسازی مناسب ویژه این ایام و استفاده از تبلیغات محیطی تصریح کرد: لازم است بیلبوردهای شهرداری و فضای اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها به موضوع ۱۳ آبان و اهمیت استکبارستیزی اختصاص یابد.

وی به جریانات اخیر کشور اشاره کرد و افزود: مردم باید بدانند که گروه تکفیری داعش ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از دلایل امکان ورود عامل ترور شهدای حرم شاهچراغ، مشغول‌سازی نیروهای انتظامی و امنیتی در تجمعات و آشوب‌های خیابانی بود که سبب شد از مامویت اصلی خود که تامین امنیت کشور است، فاصله گرفتند لذا این موضوع مهم باید توسط رسانه‌ها تبیین شود.

وی بر اطلاع‌رسانی دقیق درخصوص بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در راستای روشنگری و افشای لایه‌های پنهان و دقیق بودن برنامه‌های معاندین و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در موضوع فوت مهسا امینی نیز تاکید کرد.

طالبی افزود: موضوع مظلومیت زنان و کودکان بیگناه در حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی (ع) نیز باید تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

وی گفت: جای بسی خرسندی و افتخار است که دشمنان از همه توان و استعداد خود برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند که نشانه ایران قوی است اما همه برنامه‌ریزی‌های آنان همواره با شکست‌های خفت‌بار روبه‌رو می‌شود.

نشست فوق‌العاده شورای اطلاع‌رسانی استان امروز به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و با دستور کار “ارائه راهکارهایی مبنی بر معرفی چهره واقعی استکبار با توجه به هفته استکبارستیزی” و “ابعاد رسانه‌ای واقعه تروریستی شیراز” برگزار شد.