استاندار خراسان جنوبی در چهارمین روز دهه فجر و دومین روز سفر به طبس از معدن تمام مکانیزه شرکت زغال سنگ این شهرستان بازدید کرد.

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه با حضور در شرکت زغالسنگ پروده طبس از کارگاه استخراج زغال سنگ مکانیزه، تونل های پیشروی و سطح سایت معدن و سایت کارخانه زغالشویی بازدید کرد.
مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس در این بازدید گفت: از آغاز بهره برداری این معدن در سال ۱۳۸۷ تاکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن زغال سنگ خام استخراج شده است.
رمضان کریتی‌ثانی افزود: همچنین در این مدت میزان ۳ میلیون تن تولید کنسانتره زغال سنگ داشته ایم.
وی با اشاره به اشتغالزایی این معدن اظهار داشت: اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در معادن زغال سنگ طبس مشغول به کار هستند که با اجرای فاز ۲ این مجموعه بالغ بر ۵۳۰ فرصت شغلی دیگر ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس بیان کرد: از اهدافی که ما دنبال می کنیم خرید ست دوم تجهیزات کامل استخراج زغال سنگ و توسعه زغالشویی برای تولید کنسانتره بیشتر و اشتغالزایی است.
وی افزود: حوزه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع با ذخیره اکتشافی ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تن زغال سنگ کک شو و زغالسنگ حرارتی در چهار ناحیه پروده، نایبند، مزینو و آبدوغی یکی از بزرگترین ناحیه های زغالی در خاورمیانه است که از سال ۱۳۵۷ عملیات شناسایی و اکتشافی روی آن انجام گرفته و هم اکنون ادامه دارد.
محمد صادق معتمدیان در سومین روز دهه فجر و دومین سفر شهرستانی خود روز گذشته (یکشنبه) وارد طبس شد و در بدو ورود به طبس مورد استقبال معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و امام جمعه این شهرستان قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استان در سفر به طبس استاندار را همراهی می کنند.
استاندار خراسان جنوبی روز گذشته با حضور در شهرستان طبس از مناطق عشایری بخش دستگردان بازدید کرد و همچنین در شهرهای عشق آباد و دیهوک در دیدار مردمی از نزدیک به بررسی مشکلات مردم پرداخت.
معتمدیان در اولین سفر شهرستانی خود ۱۹ دی ماه امسال در سفری سه روزه به نهبندان رفت.
مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و از قطب های اصلی تولید ذغال سنگ کشور به شمار می رود که به خط ریل سراسری نیز متصل است.
این شهرستان شامل سه بخش مرکزی، دستگردان و دیهوک است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله