#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: مقدمات ساخت بیمارستان زیرکوه با پیگیری مسوولان استان فراهم شده است و فاز اول آن به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

 جواد قناعت روز جمعه در جمع نمازگزاران شهر حاجی‌آباد افزود: بیمارستان زیرکوه از دغدغه‌های مردم، فرماندار و امام جمعه شهرستان بوده که اقدامات خوبی هم تاکنون برای رفع این کاستی صورت گرفته است.

وی گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، مجوز احداث این مجموعه درمانی اخذ شده و اعتبار مورد نیاز آن نیز تامین شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر حضور وزیر بهداشت در مراسم کلنگ‌زنی این بیمارستان اصرار داریم تصریح کرد: اصرار ما از آن جهت است که بتوانیم از اعتبارات در اختیار وزیر نیز برای این پروژه بهره‌مند شویم.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فاز اول این پروژه که به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود، ۱۸ ماه بعد به اتمام می‌رسد.

قناعت از بازدیدهایی گفت که در سفر به شهرستان زیرکوه انجام شد و گفت: برای آبرسانی به روستای خطیبی و اجرای شبکه آبرسانی و گازرسانی به ناحیه صنعتی شهرستان نیز قول‌هایی دادیم که با تلاش دستگاه‌های مربوطه به‌زودی محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: سفرهای شهرستانی استاندار در سه قالب رسمی، سرزده و موردی انجام می‌شود که هر کدام با ساختار ویژه به نوعی پیگیری مشکلات مردم را به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی در بخش ابتدایی سخنانش به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات مبسوط تمامی جوانب و شقوق موضوعات مدیریتی، اخلاقی، دینی و مشکلات مردم را براساس آموزه‌های دینی و تجربیات سال‌های اول انقلاب تاکنون در قالب یک منشور بیان کردند.

وی با تاکید بر اینکه در این منشور به چند آسیب اشاره شده که باید مورد توجه همه مسوولان نظام باشد متذکر شد: یکی از این آسیب‌ها، انفعال و نقطه مقابل غرور است که حکایت از روحیه ضعیف، ناتوانی، ناامیدی و یاس از رحمت الهی دارد و باعث قفل شدن کارهای خلق الله می‌شود.

قناعت با بیان اینکه طبق فرمایش رهبری، راه مقابله با این آسیب، صبر و تقواست ادامه داد: صبر در اجرای کارها ممکن است زمان‌بر شود و انرژی زیادی بخواهد اما تجربیات ما در ۴۳ سال گذشته نشان می‌دهد هر کجا پشتکار باشد و کارها با توکل به خدا و با برنامه انجام شود، موفق خواهیم بود.

وی اظهار داشت: ما از ابتدای پیروزی انقلاب در کنار نقاط ضعف، موفقیت‌هایی هم داشته‌ایم اما چون مثل ابرقدرت های جهان، امپراتوری رسانه‌ای دنیا را در اختیار نداشته‌ایم، موفقیت‌های ما کمتر دیده شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایران تنها کشوری است که مستقل از شرق و غرب دنیا و با اتکا به نیروی جوان، مردم‌سالاری دینی و توان داخلی، روی پای خود ایستاده و مستقل شده است.

وی به موفقیت‌های ایران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اشاره کرد و افزود: همه این موفقیت‌ها حاصل ایستادن و صبر ما در برابر مشکلات است.

قناعت بیان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و ایجاد شدن حالت متفاوت در پیگیری امورات، آینده روشن‌تری در انتظار ماست.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوثر زیرکوه در زمان زلزله سال ۱۳۷۶ راه‌اندازی شد و متعلق به تامین اجتماعی است که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و در حال حاضر این بیمارستان با بخش‌های دیالیز، داخلی، اطفال و اورژانس به مردم خدمات ارائه می‌کند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.

استاندار خراسان جنوبی مطابق روال هفته‌های گذشته در روز جمعه با سفر به زیرکوه از برخی طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام این شهرستان بازدید کرد و در نماز جمعه زیرکوه حضور یافت.