#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی استان به طور میانگین ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل پروژه‌ها نیاز به اعتبار داریم.

، حمید جهانشاهی در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان افزود: بحث اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ توسط رهبر معظم انقلاب به منظور حرکت اقتصاد کشور ابلاغ شد که همه ساله پروژه‌هایی برای دستگاه‌های اجرایی در این حوزه تعریف و تامین اعتبار می‌شود.

وی بیان کرد: سال ۹۶، ۳۳ پروژه، سال ۹۷، ۶۷ پروژه، سال ۹۸، ۲۸ پروژه، سال ۹۹، ۳۱ پروژه و سال قبل ۲۶ پروژه مصوب ابلاغ شده داشتیم‌ که مبنای حرکت ما در دستگاه‌های اجرایی بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: گزارش پیشرفت فیزیکی و اعتبار پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی استان به شکل فصلی در سامانه نظام یکپارچه پایش اقتصاد مقاومتی ثبت می‌شود.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان را ۶۷ درصد اعلام کرد و گفت: همه ساله از دستگاه‌های اجرایی استان استعلام و پروژه‌های مهم و اساسی احصا می‌شود و به سازمان برنامه و بودجه ارسال و بعد از پایش به استان ابلاغ می‌شود.

جهانشاهی تاکید کرد: نظارت بر اجرای پروژه‌ها، رفع موانع و مشکلات، ارایه اهکارها و سایر اقدامات در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پارسال ۲۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در ۱۱ دستگاه اجرایی استان و در دستور کار قرار گرفت، شهرک صنعتی هفت پروژه اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، آب و فاضلاب سه پروژه با ۵۶.۷ درصد، ورزش و جوان سه پروژه با ۴۸.۳ درصد و  محیط زیست ۲ پروژه  با ۱۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بسیج سازندگی سه پروژه جامع با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یک پروژه کلان و سه ریز پروژه با ۹۴ درصد، آب منطقه‌ای ۲ پروژه با ۸۳ درصد، آموزش فنی و حرفه‌ای ۲ پروژه با ۶۰ درصد، استاندارد یک پروژه با ۸۵ درصد، دامپزشکی یک پروژه با ۹۰ درصد و منابع طبیعی ۱۰۰ درصد تعهدات را انجام داده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات این پروژه‌ها در سه دسته ملی، استانی و خیرین تقسیم‌بندی شده است، تصریح کرد: در بخش ملی اعتبار مصوب ۱۸۹ میلیارد تومان است که ۷۶ میلیارد تومان محقق شده و ۱۱۲ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

جهانشاهی ادامه داد: در بخش استانی اعتبار مصوب ۷۶ میلیارد تومان است که ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و چون پروژه‌ها بروز شده هنوز ۸۶ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها نیاز است.

وی افزود: در بخش خیرین از ۱۰.۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب، بیش از ۱۰۰ درصد هزینه شده است اما برای تکمیل پروژه‌ها ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی عنوان کرد: سهم اعتبارات استانی و خیرین برای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان از سهم اعتبارات ملی بهتر محقق شده که یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها چند منبعی بودند، یادآور شد: از مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان چهار پروژه توسط خیرین، ۱۴ پروژه از محل منابع ملی و ۲۲ پروژه از محل منابع استانی تامین اعتبار شده است.

جهانشاهی گفت: برای تعریف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال جاری باید ابتدا پروژه‌های سال قبل تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۱ پروژه‌های مهم و کلیدی دستگاه‌های اجرایی را احصا کنیم که در این زمینه ۵۸ پروژه در قالب ۱۶ دستگاه اجرایی دسته‌بندی و تعریف شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم از همه منابع استانی برای اجرای این پروژه‌ها اعتبار تامین کنیم تا شاهد بهره‌برداری پروژه‌ها در زمان مقرر باشیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور