معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این سازمان امسال به طور ویژه بحث نهال های شناسنامه دار را دنبال کرده و تمامی نهال هایی که در استان توزیع می شود لیبل این سازمان را داشته و از نظر شناسنامه سلامت مورد تایید است.

مهدی عصمتی پور روز دوشنبه در نشست ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: در این زمینه نیروی انتظامی با جهاد کشاورزی همکاری داشته است و بر این اساس در تمامی نهالستان های استان نهال لیبل دار و مورد تایید به فروش می رسد.
وی تصریح کرد: خشکسالی ها در این مدت شرایط استان را در تولیدات کشاورزی دستخوش تغییراتی کرده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: با تحقیقاتی که توسط سازمان انجام شد اعلام می کنیم امروز نه تنها اوضاع بحرانی نیست بلکه در تولید برخی گونه ها از جمله سنجد، زرشک و عناب به نتایج ویژه ای رسیده ایم.
وی با اشاره به قابلیت های به دست آمده در کشت دیم بر روی زمین های شیب دار ادامه داد: علاوه بر این تولید محصولاتی ویژه در این استان از جمله گل محمدی، چای ترش، خارشتر، شیرین بیان و سایر سبب شده امروز این استان جزو تولید کنندگان محصولات ویژه در کشور باشد.
عصمتی پور گفت: محصولاتی که علاوه بر کم آب بر بودن می تواند صنایع تبدیلی پر سودی را نیز داشته باشد.
وی همچنین از پرداخت یارانه کاشت نهال های ویژه به کشاورزان استان خبر داد و افزود: امسال بر اساس اعتبارات در نظر گرفته شده برای نهال عناب، زرشک، سنجد و خرید بذر خارشتر می توان از کشاورزان استان حمایت کرد.
۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله