مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعتباری که سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد ۵۰۰ میلیارد ریال برای امنیت و عمران مرز در استان هزینه شده است.

 محمد شریف گلچین در جمع اصحاب رسانه با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن، بیان کرد: راهبرد امروز دشمن تولید ناامیدی است بنابراین باید واقعیت‌ها به مردم منعکس شود.

وی خواستار نقد منصفانه توسط رسانه‌ها شد و بیان کرد:  رسانه جزئی از امنیت خراسان جنوبی محسوب می شود چراکه ورود رسانه به یک مسئله می‌تواند از بروز دغدغه‌ای جدی جلوگیری کند.

گلچین با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل خراسان جنوبی، اظهار کرد: امروز کویر، مرز و جمعیت ترکیبی در خراسان جنوبی می‌تواند به عنوان فرصت در اختیار نظام باشد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما می‌توانند به کاهش جرم و جنایت کمک شایانی داشته باشند، گفت: کاهش جرم و جنایت در سایه آگاهی بخشی به مردم و تبیین مسائلی کاربردی انجام شد می‌شود.

وی خواستار جریان سازی فرهنگی در حوزه‌های مختلف شد و افزود: باید به فهمی مشترک با رسانه‌ها برسیم و با تکیه بر توان رسانه‌ها، آرامش را جامعه منتقل کنیم.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی در هفت شهرستان کویری، چهار شهرستان مرزی و در ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان حضور مقتدرانه ای دارند.

گلچین با تلاش قابل تقدیر دستگاه‌های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی در حال حاضر خراسان جنوبی از استان‌های امن کشور است و تلاش‌ها بر این بوده که با همراهی مردم این وضعیت استمرار داشته باشد، گفت: فرصت‌های مرزی خوبی در بازارچه مرزی ماهیرود وجود دارد و اقتصاد و امنیت در مرزها به محو مطلوبی دنبال می‌شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس اعتباری که سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد ۵۰۰ میلیارد ریال برای امنیت و عمران مرز در استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور به حوزه پاسگاه و برجک‌های مرزی گاز رسانی شروع شده و امید است تا هفته دولت به بهره برداری برسد، گفت: همچنین چهار مجتمع آبرسانی در طول نوار مرز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه اهتمام دولت بر این است که نیروهای مرزی مشکل و دغدغه‌ای نداشته باشند بنابراین اعتبارات به سمت و سوی تأمین زیرساخت‌ها رفته است، افزود: ۳۵ میلیارد تومان برای طرح‌های تثبیت جمعیت و طرح‌های اشتغال زایی در مرز اختصاص یافته است.

گلچین با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت مردم باید مورد توجه ویژه باشد چراکه هر چه مشارکت بیشتر باشد جمهوریت نظام پر رنگ تر خواهد بود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور