سه پروژه شهری همزمان با روز شوراها و آغاز هفته شهر و شهروند روز دوشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار بیرجند و جمعی از شهروندان افتتاح شد.

شهردار بیرجند در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: پروژه فرزان که عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شد را با کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم و به صورت جهادی به اتمام رسید.
محمد علی جاوید اظهار داشت: در این پروژه معبر ۳۰ متری با ۳۵۰ متر طول وجود دارد که سال گذشته ۹ ملک تجاری و هفت ملک مسکونی به مبلغ هفت میلیارد تومان اعتبار تملک شد.
وی افزود: در ادامه این معبر، پل موسی بن جعفر از سال ۹۲ شروع شده بود که حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که پنج میلیارد اعتبار صرف آن شده است.
شهردار بیرجند با بیان اینکه ۶۵ درصد باقی مانده پل در یک سال گذشته انجام گرفته است یادآور شد: این پل حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع عرصه، ۱۰۰ متر عرشه و ۱۰۰ متر طول دارد که برای اجرای آن حدود ۲۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، ۱۱هزار مترمربع قالب بندی و ۶ هزار متر معکب بتن ریزی انجام شده است.
وی با اشاره به بهره برداری ۱۸ دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه مینی بوس جدید نیز گفت: برای خرید این ناوگان که استانداردهای روز را دارد ۱۱.۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
جاوید تصریح کرد: البته ارزش ریالی این ناوگان در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان است که شهرداری از سال قبل آنها را با مبلغ کمتر خریداری کرده است.
وی یادآور شد: با احتساب این اتوبوس ها و ۶ دستگاه اتوبوس بازسازی شده تعداد ناوگان اتوبوسی شهر بیرجند به ۱۰۰ دستگاه رسیده و عمر آن نیز به طور میانگین از ۱۳ به هشت سال افزایش یافته است.
شهردار بیرجند با بیان اینکه این ناوگان از فردا به میزان تناسب ایستگاه های مورد نیاز در خطوط فعال می شوند گفت: اما مشکل سوخت استاندارد برای این ناوگان وجود دارد که امید است با تاکید استاندار، شرکت توزیع فرآورده های نفتی همکاری لازم را داشته باشد.
وی سومین پروژه قابل افتتاح را زیبا سازی میدان و آبنمای توحید عنوان کرد که با ۹۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید.
جاوید افزود: سرجمع اعتبار پروژه های مذکور که امروز به بهره برداری رسید ۲۴ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به شرایط تحریم ها اظهار داشت: در چنین شرایطی نباید از شهرداری توقع کار عمرانی داشته بلکه حقوق نیروهای شهرداری و حمل و نقل عمومی باید مدیریت شود اما در ۱۹ ماه گذشته بالغ بر ۲۲ پروژه عمرانی در شهر کلنگ زنی و اجرا شده است.
شهردار بیرجند از افتتاح پارک خطی نشاط در اولین روز ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تمام این اقدامات نتیجه یک شورای خوب است که به رعایت حقوق مردم و کار و تلاش اعتقاد دارد.
وی با بیان اینکه شورا یعنی کار مردم به خود مردم واگذار شود ادامه داد: تعامل بین دستگاه های اجرایی و قدرشناسی مردم هم در ایجاد روحیه جهادی تاثیر گذار است.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این آیین ضمن تبریک روز ملی شوراها و هفته شهر و شهروند و روز کارگر گفت: یکی از عواملی
که باعث شد پروژه های خوبی در شهر بیرجند تحقق پیدا کند همکاری همه جانبه شورا و تلاش جهادی شهردار و پرسنل این نهاد است.
ابراهیم تقی زاده با اشاره به اختصاص ۵۹ درصد بودجه شهرداری به کارهای عمرانی در سال گذشته اضافه کرد: تلاش شورای اسلامی شهر بر این است که با ایجاد پل ارتباطی بین مدیران، خواسته های مردم محقق شود.
وی بازدیدهای متعدد و میدانی استاندار از مناطق مختلف را نویدی دانست برای اینکه با انسجام همه بخش های دولتی و خصوصی و نهادهای عمومی شاهد توسعه بیش از پیش در استان باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ابراز امیدواری کرد؛ امسال هم پروژه های بزرگی با همکاری شهرداری در شهر بیرجند اجرایی شود.
وی با بیان اینکه سال ۹۷ تمرکز شهرداری بر زیباسازی جنوب شهر و ایجاد بستر سازی در شمال شهر بوده است گفت: یکی از پروژه هایی که برای شمال شهر به انجام رسید همین پروژه فرزان بود که یک دهم بودجه شهرداری را در سال گذشته به خود اختصاص داد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله