مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی در دیدار با رئیس شبکه بهداشت سرایان گفت: با اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی، پرونده سلامت الکترونیک نیز به صورت کامل تحقق می یابد و باعث نظارت بر نحوه تجویز دارو براساس راهنماهای بالینی نیز خواهد شد.

 روز یکشنبه نوزدهم بهمن ماه ۹۹ دکتر علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت استان در راستای  بررسی چالشهای حوزه سلامت و افزایش تعاملات بین سازمانی در جهت ارتقای سطح خدمات به بیمه شدگان و همچنین اجرای برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر با رئیس شبکه  بهداشت و درمان و تعدادی از مسئولین و کارشناسان حوزه سلامت شهرستان سرایان دیدار کرد.

دکتر علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در این دیدار ضمن تبریک دهه فجر از تعامل ایجاد شده بین شبکه بهداشت و بیمه سلامت شهرستان سرایان ابراز خوشحالی کرد و گفت: خوشحالیم امروز که در خدمت شما هستیم با تعامل ایجاد شده مشکل خاصی در حوزه سلامت این شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: تلاش ما این بوده که با همکاری، تعامل و کارتیمی به نقطه ای برسیم که مردم خدمت خوبی دریافت کنند و با پرداختی به موقع مطالبات سطح یک روستائیان بدنبال افزایش بهره وری و توسعه خدمات درمانی برای مردم و بیمه شدگان هستیم.

اربابی با اشاره به اینکه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در کنار اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع و همچنین نسخه نویسی الکترونیک از جمله برنامه های سازمان بیمه سلامت است، افزود: این برنامه ها در راستای اهداف کلان توسعه نظام سلامت الکترونیک وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برای کنترل هزینه های سلامت در کشور اجرا شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: نسخه های کاغذی یکی از دغدغه های متولیان نظام سلامت کشور است که علاوه بر اتلاف بودجه گزاف بابت تامین کاغذ و نسخه با خطاهایی در تجویز دارو نیز همراه است.

وی با بیان اینکه هرآنچه امروز اتفاق افتاده نتیجه مدیریت منابع و مصارفی است که در چند سال اخیر پیگیری و اجرا شده است،گفت: در حال حاضر اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی را داریم که در بخش خصوصی به صورت کامل اجرا شده و دربخش سرپایی دولتی دانشگاهی هم امیدواریم تا پایان سال راه اندازی و اجرا شود.

علی اربابی تاکید کرد: با اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی، پرونده سلامت الکترونیک نیز به صورت کامل تحقق می یابد و باعث نظارت بر نحوه تجویز دارو براساس راهنماهای بالینی نیز خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان در پایان عنوان کرد: الکترونیکی کردن خدمات نتایج و بهره وری خوبی را بدنبال دارد که مهمترین آن، کاهش هزینه های مازاد و جلوگیری از درخواست های القایی است.

دکتر بهرام نژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرایان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور مدیرکل بیمه سلامت در این شهرستان گفت: ارسال نسخه الکترونیکی مربوط به پرونده های بستری در بیمارستان به موقع انجام می شود و با توجه به تعامل و همراهی خوب بیمه سلامت شهرستان با کادر درمانی، مشکل خاصی وجود ندارد.

بهرام نژاد ادامه داد: ساختار الکترونیکی و سامانه ها، تحول شگرفی را در حوزه سلامت ایجاد خواهد کرد.