مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از فعالیت ۲۸ مرکز درمان و کاهش آسیب در استان تا پایان سال گذشته خبر داد.
علی عرب‌نژاد گفت : مراکز حوزه درمان و کاهش آسیب در پایان سال گذشته  ۲۸ مرکز بوده که شامل؛ ۱۵ مرکز درمان سرپایی،  ۷ مرکز اقامتی میان مدت، یک مرکز اقامتی بلند مدت، چهار مرکز کاهش آسیب و یک مرکز سرپناه شبانه معتادی است.
وی در خصوص وضعیت اعتبارات درمان و کاهش آسیب معتادان، افزود: کل اعتبارات حوزه درمان و کاهش آسیب بهزیستی خراسان جنوبی  ۸ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال بوده که از این میزان وزارت کشور ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، ستاد مبارزه با مواد مخدر ۳ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال، اعتبارات ملی، ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال و وزارت رفاه ۶۹۹ میلیون ریال  بوده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: طبق طرح تحول مدیریت و ساماندهی معتادان برای کمک به اجرای تبصره دو ماده ،۱۶ ۳ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال اعتبارت تخصیص یافته است.
عرب‌نژاد در خصوص حمایت پس از خروج و اشتغال بهبود یافتگان، بیان کرد: چرخه درمان و بازتوانی معتادین تنها در صورتی نتیجه بخش و اثر بخش است که بستری که اعتیاد در ان رخ داده از همان بستر، حمایت‌های اجتماعی و توانمند سازی پس از درمان آغاز شود.
وی بیان کرد: این امر جز با ارایه خدمات آموزشی به معتادین بهبود یافته در راستای توانمندسازی و حفظ بهبودی و بازتوانی امکان پذیر نیست.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این راستا تعداد افرادی که در چرخه درمان در سال گذشته به پاکی پایدار رسیدن و هیچگونه لغزشی نداشتند و پس از این متقاضی تسهیلات اشتغال بودند ۱۷۶ نفر بوده است.
عرب‌نژاد تصریح کرد: این افراد در دوره‌های آماده‌سازی شغلی شرکت کرده‌اند که این دوره‌ها در مهارت‌های اساسی مهارت‌های زندگی، و مهارت‌های کسب و کار انجام اجرا می‌شود.
وی افزود: در قالب این دوره‌ها، مهارت‌های زندگی ۱۶ ساعت و مهارت‌های کسب و کار و آشنایی با قوانین کسب و کار به مدت ۲۶ ساعت برگزار می‌شود.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تعداد افراد تحت اموزش آماده‌سازی شغلی ۱۷۶ نفر بوده که میزان اعتبار هزینه شده برای افراد تحت آموزش ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.
عرب‌نژاد یادآور شد: تعداد افراد متقاضی وام اشتغالزایی ۱۷۶ نفر بوده که ۸۶ نفر موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند که در کل  ۱۲ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله