استاندار خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار وعده شده رییس سازمان برنامه و بودجه برای تامین زیرساخت‌های آب، کشاورزی، منابع طبیعی، فرهنگی، بهداشتی و سایر موارد مربوط به استان، دستور پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده نیز صادر شد.

“حمید ملانوری” درباره نتایج دیدارش با “محمدباقر نوبخت” معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: بخش باقیمانده تعهدات رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به این استان با دستور امروز دکتر نوبخت پرداخت می‌شود.

وی با تشکر از اهتمام سازمان برنامه و بودجه کشور و اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل پروژه باند دوم بزرگراه بیرجند – قاین از محل منابع ماده ۵۶ (قانون الحاق) افزود: در این دیدار به ضعف شدید در زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان و نبود شبکه ریلی اشاره شد و مساعدت در راستای جبران این نواقص را مطرح کردیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به بزرگراه بیرجند – قاین با عاملیت بانک مسکن در جهت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه با توجه به افزایش هزینه‌ها و تورم مترتب بر پروژه در سال ۹۹ از دیگر درخواست‌های استان بود که موافقت شد.

وی گفت: درخواست صدور مجوز اولیه ماده ۵۶ به محور میل ۷۸ به فراه افغانستان، تسریع درخصوص صدور مجوز و تضمین نامه ماده ۵۶ محور سربیشه – درح – ماهیرود به مبلغ هزار میلیارد ریال و  تسریع درخصوص صدور تضمین نامه ماده ۵۶ محور دیهوک – فردوس با عاملیت بانک تجارت به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر موارد مطرح شده بود که نظر مساعد رییس سازمان برنامه و بودجه را جلب کرد.

ملانوری با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در سفر معاون اول رییس جمهوری به خراسان جنوبی و برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در سال ۹۸ منعقد شد، اظهار داشت: براساس آن تفاهم‌نامه و در قالب استفاده از منابع ماده ۵۶، مقرر شده بود آبرسانی روستایی و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی، اعتبارات ویژه‌ای را دریافت کند.

وی افزود: بخشی از این اعتبار تامین شده است و برای بقیه مبلغ، امروز نظر موافق دکتر نوبخت را جلب کردیم.

استاندار خراسان جنوبی تخصیص اعتبار ویژه از محل قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در راستای محرومیت‌زدایی از استان را از دیگر مطالبات استان عنوان کرد که مورد موافقت واقع شده است.

وی گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه با اختصاص ۲ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه‌های موجود نیر موافقت کرد.

ملانوری با اشاره به خسارت سیل سال گذشته افزود: پرداخت مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور جبران خسارت سیل به زیرساخت‌ها، شریان‌های حیاتی، واحدهای مسکونی، راه‌ها، ابنیه فنی و بخش کشاورزی نیز عنوان شد که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

وی درخواست اختصاص اعتبار ویژه در راستای پیشبرد پروژه‌های عمرانی را مطرح کرد و گفت: تخصیص ۸۲ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مهم و پیشرو در زمینه زیرساختی و زیربنایی، ۲۹.۹ میلیارد ریال به اجرای طرح بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ناوگان عمومی شهر بیرجند از طریق صندوق کارآفرینی امید نیز مورد انتظار استان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بدون تردید ابلاغ این اعتبارات تحول بسیار خوبی را در زمینه اقتصادی ایجاد می‌کند گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران و پیشرفت پروژه‌های عمرانی از مهمترین پیامدهای این اعتبارات است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، درخواست ما پرداخت مبلغ ۶۵ هزار میلیارد تومان از محل کمک‌های فنی و اعتباری است.

ملانوری از توجه ویژه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به مطالبات استان گفت و اظهار داشت: در این دیدار از دکتر نوبخت برای سفر به استان دعوت شد که این پیشنهاد با نظر مساعد وی همراه شد.

استاندار خراسان جنوبی در سازمان برنامه و بودجه کشور با “سید حمید پورمحمدی” معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه نیز دیدار کرد.

در این دیدار که “سلمان اسحاقی” نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، دستورات رییس سازمان برنامه و بودجه برای تحقق مطالبات استان به منظور اجرا به حوزه‌های مربوطه ابلاغ شد.

همزمان با سفر «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در اسفند ۹۷ از سند و برنامه توسعه میان‌مدت خراسان جنوبی در جهت تکمیل زیرساخت‌های توسعه پایدار با اعتبار ۹۴۰ میلیارد تومان رونمایی شد و ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار نیز به مرحله اجرا رسید که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار را وارد استان کرد و باعث تحول در بخش‌های مختلف شد.