?استاندار خراسان جنوبی بر ایجاد وحدت رویه در دستگاه های متولی برای جذب صددرصدی سهمیه مسکن اقشار کم درآمد استان تأکید کرد.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با تأکید بر این مطلب در جلسه ‌ کمیته راهبری تأمین مسکن اقشار کم درآمد استان خاطرنشان کرد: جذب کامل سهمیه اختصاص یافته و شتاب بخشی به روند اجرای کار، دو موضوع مهمی است که باید در اولویت کار دستگاه های متولی قرار گیرد.
?وی ادامه داد: زمان تعیین شده برای تکمیل ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از مجموع ۶ هزار واحد مسکن شهری استان ۱۵ دی ماه است که باید برای افزایش این بازه زمانی و تعیین مهلت تا پایان سال، رایزنی و مکاتبه لازم صورت گیرد.
?به گفته وی؛ شرایط آب و هوایی اجازه تکمیل واحدها در این مدت کوتاه را نمی دهد.
?استاندار با تأکید بر این که مسکن، پایه ای ترین نیاز خانواده است، تصریح نمود: یکی از مهمترین دغدغه های مردم در شهرها، اجاره نشینی است که ضمن تحمیل هزینه های گزاف برای پرداخت اجاره مسکن، نگرانی جابه جایی را نیز به همراه دارد.
?ملانوری متذکر شد: طرح هایی همچون اقدام ملی، ۶ هزار واحد مسکن شهری، ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی و… فرصت های خوبی برای تأمین اصلی ترین نیاز مردم می باشند.
?وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع و تأثیری که این طرح ها در رفع دغدغه مردم دارند، باید با همکاری و همراهی همه حوزه ها، نسبت به تحقق کامل آنها اقدام نماییم.
?استاندار با بیان این که مسکن، مأمن هر فرد می باشد، گفت: در بحث اجرای این واحدها باید به فرهنگ، آداب، رسوم و دیدگاه های مردم توجه شود.
?ملانوری اظهار داشت: با اعمال تغییرات لازم در شیوه نامه اجرایی این طرح ها، باید موقعیت را برای جذب حداکثری افراد واجد شرایط فراهم نماییم.
?وی بر بسیج امکانات و ظرفیت ها برای جذب کامل اعتبارات تخصیصی به این طرح ها در استان تأکید نمود.