🔹رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌ ریزی و برگزاری جلسات مختلف و تدابیر اندیشیده شده، ستاد انتخابات استان آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه، سالم، امن و رقابتی را در ۲۱ اردیبهشت دارد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی که با حضور رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان برگزار شد، افزود: مشارکت در مرحله دوم انتخابات مانند مرحله اول برای ما خیلی مهم است.
🔹وی متذکر شد:در زمینه تأمین و اجرای زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان به ویژه در حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” مشکلی نداریم.
🔹به گفته وی؛در فصل بهار جمعیت زیادی در پایان هفته به مناطق روستایی می‌روند که باید پیش‌ بینی لازم برای تأمین پایدار آب در این مناطق انجام شود.
🔹معاون سیاسی استاندار با اشاره به بارش‌های سیل آسا در هفته‌های اخیر و وقوع سیل در مناطق مختلف استان عنوان کرد: باید همه ظرفیت‌ها برای بازگشایی جاده‌های مسدود بکار گرفته شود تا در زمینه اخذ رأی مردم دچار مشکل نشویم.
🔹وی تصریح کرد: پذیرفتنی نیست که به دلیل مسدود بودن یا تخریب جاده‌ها، نتوانیم رأی مردم را اخذ کنیم.
🔹طالبی با بیان اینکه پایداری شبکه برق استان در روز انتخابات بسیار مهم است، گفت: گروه‌های رفع اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق آمادگی کامل را داشته باشند تا در صورت بروز حوادث احتمالی بتوانند سریع رفع مشکل کنند.
🔹به گفته وی؛ شرکت پخش فرآورده‌ های نفتی استان نیز در صورت نیاز به تأمین سوخت، آمادگی لازم را برای سوخت‌ رسانی و تأمین آن داشته باشد.
🔹رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مقام معظم رهبری در انتخابات ادوار مختلف تأکیدات فراوانی داشتند که این بیانات باید سرلوحه کار همه ما باشد و اگر کمترین کوتاهی در هر گوشه‌ از کشور صورت بگیرد، آبروی کل نظام را به مخاطره می‌اندازد.
🔹وی با اشاره به فضای رقابتی بین نامزدهای دور دوم انتخابات افزود: باید تلاش همه ما این باشد که بر محور و مدار قانون حرکت کنیم، یعنی قانون فصل الخطاب مجریان در برگزاری انتخابات باشد.
🔹طالبی با تأکید بر اینکه عوامل اجرایی بر محور و مدار قانون حرکت کنند، تصریح کرد: اخلاق مداری و قانون مداری در برگزاری انتخابات سالم، اهمیت مضاعف دارد.
🔹وی عنوان کرد: دشمنان با امپراطوری رسانه‌ای خود بر انتخابات نظام تمرکز کرده‌اند که باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم تا نارسایی‌ و قصور احتمالی به وجود نیاید و مورد بهره‌برداری دشمنان قرار گیرد.
🔹معاون استاندار با تأکید بر اینکه عوامل و هیأت اجرایی تعامل و همکاری خود را در بالاترین سطح با حوزه نظارت داشته باشند، گفت: در مرحله اول انتخابات و در مرحله دوم تا این لحظه همه افراد به وظایف خود به بهترین نحو عمل کرده‌اند.
🔹وی عنوان کرد: اصل بیطرفی توسط عوامل اجرایی به عنوان یکی از اصول انتخابات است که همه ما باید خودمان را ملزم به رعایت این اصل بدانیم.
🔹طالبی با بیان اینکه قانون جامع و کاملی در زمینه برگزاری انتخابات داریم که فصل الخطاب است افزود: اخلاق مداری و قانون مداری در برگزاری انتخابات مانند گذشته در دستور کار باشد.
🔹وی با اشاره به اینکه فرآیند رأی گیری رأس ساعت ۸ صبح در شعب اخذ رأی آغاز می‌شود، بیان کرد: عوامل شعب در شهرستان‌ های بیرجند، درمیان و خوسف ۲ ساعت قبل در محل شعبه حاضر شوند و لوازم و پیش نیازها برای شروع رأی گیری را فراهم کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور