#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

شعار محوری یوم الله نهم دی ۱۴۰۰ ” نهم دی، تجلی وحدت ملی و رمز عبور از فتنه”

حجت الاسلام احمد ملایی، مشاور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در جلسه نهایی برنامه ریزی بزرگداشت یوم الله نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با اشاره به اهمیت بزرگداشت شایسته یوم الله نهم دی گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری” حضور مردم و ایمان دینی دو عنصر برجسته ی حماسه نهم دی ۸۸ بود” و این حضور به موقع و بصیرت مردم سرافراز ایران اسلامی بود که موجب ماندگاری این یوم الله در تاریخ گردید.
حجت الاسلام ملایی در ادامه بر استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، رسانه و مساجد جهت تبیین و بصیرت افزایی این مناسبت مردمی تاکید نمود .
مشاور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی شعار محوری یوم الله نهم دی امسال را ” نهم دی، تجلی وحدت ملی و رمز عبور از فتنه” بیان نمود و از برگزاری ۳۰ مراسم محوری ویژه یوم الله نهم دی در سراسر استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

وی با اشاره به مناسبت های بسیار مهم از نهم تا نوزدهم دی ماه گفت: وقایع بسیار مهم یوم الله ۹ دی؛ شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابو مهدی المهندس و یاران شهیدشان؛ تشییع قدرشناسانه و میلیونی سردار دلها توسط مردم؛ حمله مقتدرانه نیروهای مسلح به مقر شیطان بزرگ و قیام ۱۹ دی که به فرمایش مقام معظم رهبری از مصادیق ایام الله بودند و همچنین اولین سالگرد رحلت علامه آیت الله مصباح یزدی و همزمانی این مناسبت ها با دهه فاطمیه این دهه را مصداق و نمادی از بصیرت و میثاق با ولایت نموده است و ظرفیت عظیمی جهت تبیین و بصیرت افزایی ایجاد نموده است لذا از آذرماه ستاد مربوطه تشکیل گردیده و برنامه های متنوع و متعدد سلامت محور در سطح مساجد، مجامع و ادارات استان و در فضای مجازی و فضای شهری برنامه ریزی گردیده است.
حجت الاسلام ملایی با دعوت از مردم بصیر و همیشه در صحنه استان جهت شرکت در مراسمات بزرگداشت یوم الله نهم دی، بیان نمود: مراسم محوری یوم الله نهم دی در مرکز استان روز پنجشنبه نهم دی ساعت ۰۹:۳۰صبح با حضور اقشار مختلف مردم در محل مسجد امام حسین(ع) برگزار می گردد.
وی در ادامه مشخصات زمان و مکان برگزاری مراسمات محوری بزرگداشت یوم الله نهم دی در مراکز شهرستانها را بدین شرح اعلام نمود: